bugün wiki təsadüfi son
sözaltı sözlük
məsləhət postlar mesaj Profil

nihilizm



facebook twitter əjdaha lazımdı izlə dostlar   mən   googlla
absurdizm - aydin sani - emil cioran - friedrich nietzsche - kurzgesagt - everything everywhere all at once - ekzistensializm - kurt cobain - ateizm
başlıqdakı ən bəyənilən yazılar:

+13 əjdaha

18.
(youtube: )

+13 əjdaha

22. - bilirsənmi mən nə düşünürəm?
- bilmirəm! nə düşünürsən ki?
- onu düşünürəm ki, ata-anam dünyada xoş yaşayırlar. atam altmış yaşında əlləşir-vuruşur, "palliativ" dərmanlardan danışır, adamları müalicə edir, kəndlilərə alicənablıq göstərir, bir sözlə, kef çəkir. anam üçün də yaxşı keçir: onun başı cürbəcür xırda-xuruş işlərə və o şeyə-bu şeyə vaysınmağa o qədər qarışır ki, günün haradan gəlib, hara getdiyindən xəbəri olmur. mən isə...
- bəs sənə nə olub ki?
- amma mən fikirləşirəm ki, budur, burada, tayanın dibində uzanmışam... mənim tutduğum ensizcə yer mənim mövcud olmadığım, mənə heç bir dəxli olmayan qalan məkan və sahələrə nisbətən o qədər az və əhəmiyyətsizdir ki... lakin bu atomda, bu riyazi nöqtədə qan dövran edir, beyin işləyir, nə isə istəyir... bu nə axmaq işdir? bu nə mənasız şeydir?
- icazə ver sənə söyləyim ki, sənin dediklərin ümumiyyətlə, bütün insanlara aiddir...
- sən haqlısan, - deyə bazarov davam etdi, - mən demək istəyirəm ki, bax, onların, yəni mənim ata-anamın başı qarışıqdır və öz heçlikləri barədə narahat olmurlar, bu, onların könlünü bulandırmır... amma mən... yalnız darıxır və qəzəblənirəm.

- atalar və oğullar (1862)

+10 əjdaha

2. dine,exlaqi deyerlere ve dövlet sistemine qarşı çıxan felsefi görüş.nihilizme göre tarixde xoşbext sonluqlar olmayıb ve olmayacaq.

+10 əjdaha

23. Fəlsəfədə nihilizm heç bir şeyin var olmadığını, heç bir şeyin bilinməyəcəyini müdafiə edən düşüncə tərzidir. Nihilizm həm bilik fəlsəfəsiylə, həm dəyər fəlsəfəsiylə,həm də varlıq fəlsəfəsiylə əlaqəli olan bir təlimdir. Nihilizm təlimi, bilik fəlsəfəsində hər cür biliyin bir aldanma olduğunu, biliyin olmadığını; əxlaq fəlsəfəsində insan hərəkətlərini tənzimləyən dəyərlərin olmadığını; varlıq fəlsəfəsində isə heç bir şeyin var olmadığını müdafiə edir.

Erkən dövr Yunan filosofu Gorgias bu düşüncə tərzinin təmsilçilərindən biridir. Bir sofist olan Gorgiasın fikrincə heç bir şey var deyil (hər kəsin üzərində birləşərək var deyə biləcəyi bir varlıq yoxdur), bir şey bir şəkildə var olsa belə o bilinə bilməz, bir şey bir şəkildə var olsa və bilinsə belə bu məlumat başqalarına ötürülməz. Nümunədən də məlum olduğu kimi sofistlər varlığın bilinməyəcəyi şəklindəki düşüncələrini, dil və hissiyyat problemləri ilə əlaqələndirirlər. Onlara görə düşüncələrimizi ötürmək üçün istifadə etdiyimiz simvollardan ibarət olan dil güvənli deyil. insanlar arasında dil vasitəsilə qurulan əlaqə tam deyil nisbidir. Hiss və qavrayışa söykənən biliklər də nisbidir. Bu halda onlara görə varlıqlar üzərində ortaq bir məna da olmayacaqdır.

Bu görüşün ən önəmli nümayəndəsi Nietzschedir. Var olan dəyərlərə, nizama qarşı çıxar və heç bir dəyər tanımaz. Nietzsche müasir insanın mənimsədiyi dəyərlərin ənənəvi dayaqlarının çökdüyünü deyirdi. Buna görə də köhnə dəyərlər atılıb, bütün dəyərlər yenidən qurulmalıdır. Bunu edəcək olan insan da güc baxımından üstün insandır. insan dəyər yarada bildiyi ölçüdə üstün insan olaraq azaddır.

Buna görə də insanlar güclülər və zəiflər deyə iki yerə ayrılırlar. Azad əxlaqı təyin edən,fərdin güclü və ya zəif olmasıdır. Mövcud əxlaq sistemini zəif insanlar yaradıblar, bu əxlaq sistemi qul əxlaqıdır. Qul əxlaqı insanın zəifliklərini ön plana çıxaran, yaşam gücünün əksilməsinə səbəb olan əxlaqdır. Bu əxlaqın qarşısında isə güclü insanların yaratdıqları aristokrat əxlaqı var. Aristokrat əxlaqı güc baxımından ərsəyə gələn üstün insan əxlaqıdır. Üstün insan dövrünün hər cür üfunətli dəyərlərini rədd edən, özünü aşmış və yeni dəyərlər yaradabilmə gücünə sahib insandır. Öz dəyərini özü yarada bilən insan öz əxlaqını da özü yaradar. Bu səbəbdən də universal əxlaq anlayışı ola bilməz.
Heççilik ya da Nihilizm və ya Yoxçuluq 19-cu əsrin ortalarında Rusiyada, xüsusən gənc intellektual təbəqə arasında özünə tərəfdar toplayaraq yüksələn və bu səbəblə özünə böyük fəlsəfi axınlar arasında yer tapan bir fəlsəfi düşüncə tərzidir.
Latıncada “heç” mənasına gələn “nihil” sözündən yaranan nihilizm, günümüzdə bir çox spesifik alt qollara ayrılmaqla bərabər, ən məşhur tərifilə: hər şeyin mənadan və dəyərdən məhrum olduğunu müdafiə edən fəlsəfi baxışdır. Nihilistlər tanrının varlığını, iradənin azadlığını, biliyin imkanını, əxlaqı və tarixin xoşbəxt sonunu rədd edərlər.
Nihilizm; metafizik və əxlaqi gücləri yox sayan, mövcud olan dəyərlərə və nizama qarşı çıxan,heç bir iradəyə boyun əyməyən baxışların ümumi adıdır.
Nihilizm; bilik fəlsəfəsi, əxlaq və siyasət sahəsində qəbul olunmuşdur. Və yenə nihilizm hər şeyi, hər həqiqəti və dəyərləri rəddetmə şəklində ortaya çıxmışdır.
Nihilizm təməldə estatizmin bütün formalarını yadırğayar, fayda verməyi və elmi müdafiə edər. ictimai elmləri və klassik fəlsəfə sistemlərini bütünlüklə rədd edər.

Nihilist fikir Friderich Nietzsche, Neyzen Tevfik, Ludwig Andreas Feuerbach, Henry Thomas Buckle, Max Stirner, Albert Camus, Arthur Schopenhauer, Jean-Paul SartreHerbert Spencer kimi mütəfəkkirlərin təsirində qalmışdır. insanın bədən və ruhdan ibarət olan düalist bir quruluşu olduğunu rədd etdiyi üçün dinlərin də şiddətli təzyiqinə məruz qalmışdır.
Rus ədəbiyyatında nihilizm ifadəsi ilk dəfə Nedejin’in bir məqaləsində istifadə olunub.

Friederich Nietzsche, Schopenhauerin nihilist fəlsəfəsi ilə yola çıxmışdır. Lakin ona görə, nihilizm səhv və əskik başa düşülürdü. Nietzsche zamanla nihilizmi yenidən təməlləndirdi. Nihilizmin ən əskik tərəfi həyata mənfi təsir etməsiydi. Nietzsche, “Yanlış nihilizm”-i yaşayanları kitablarında tez-tez “pessimistlər” deyə adlandırırdı. Bu pessimizmi məğlub etmək lazım idi. Gerçək bir güc fəlsəfəsi üçün, həyata müsbət təsir edən bir fəlsəfə lazım idi. Həyatın dəyərini anlamalı və bu dəyəri ucaltmalı idilər.

Nihilizmin ən çox tanınan nümayəndələrindən olan Nietzschenin fikrinə görə, nihilizm yüksək idealların dəyərlərini itirmələrindən qaynaqlanan mənfi düşüncə mövqeyidir. Nietzsche, nihilizmin soy kötüyünü meydana gətirərkən bunun aşıla biləcəyinə də toxunmuşdur. Qorxular, qarşı çıxmalar, etirazlar, varlığı (tanrını) aydın bir həqiqət edən varlıq idealizminin çöküş əlamətləridir. Nietzsche üçün “Tanrı öldü” və bu varlıq artıq “özünə yaraşdırılan bütün dəyərləri heçə endirən bir yoxluq” olmuşdur. Yəni Nietzsche “Tanrı öldü” deyəndə Avropada və dünyada tanrı anlayışının yadırğandığını və yox edildiyini söyləmək istəmişdir.

Bütün bunlara baxmayaraq, J.Grenierə görə Nietzsche əsla bir nihilist olmamışdır. “Güc istənci” adlı kitabında dediyi kimi Nietzsche, nihilizmi sonuna qədər yaşamış və onu aşmışdır. Nietzsche nihilizmin aşılması lazım olan bir şey olduğunu müdafiə edirdi. Bəs, nihilizm necə aşılar? Bu suala Nietzschenin verdiyi cavab belədir: “Biz təbiətdəki bütün əxlaqı rədd etmirik, əxlaqın ümumbəşəri olduğu anlayışını rədd edirik və bir əxlaq qaydasını rədd və ya qəbul edərkən onun həyatı inkişaf etdirici yoxsa maneə törədici olduğunamı baxarıq.” Nietzsche, kölə və bəy əxlaqı olaraq iki əxlaqdan bəhs edir. Onun fikrincə cəmiyyətdə bütün fərdlərin meydana gəlmə səbəbi “üst insan”-a çatmaq və onun məqsədlərinə xidmət etməkdir. O zaman nihilizm “kölələrin əxlaqı” olaraq meydana çıxar; kölələr, gerçək həyatdakı gücsüzlüklərini unutmaq üçün, bir ideala və ya uydurma bir tanrıya ehtiyac duyarlar. Heçlik sorğusu olan nihilizm, idealist bir yadırğama məntiqindən qaynaqlanır. Həyatı, incəsənət vasitəsilə, “azad düşüncə” olaraq doğruluyacağına, şüur adına yadırğayar.

Heidegger isə Nihilizmi qərb düşüncəsini meydana gətirən elementlərdən biri kimi görər.Bu görüş, dəyəri və “var olan”-ı təyin etmək üçün gerçəkdə, varlıq sualını soruşmağı özünə qadağan edir. Gorgias isə nihilizmin aqnostik istiqamətini vurğulayaraq “Heç bir şey var deyil, var olsa da naməlum, bilinsə də başqalarına yayılmaz” demişdir.

+5 əjdaha

9. nihilizm hər insanın şüurlu, şüursuz yaşamalı olduğu və şüursuzluqla daha çox yaşadığı olan heçliktir. həyatı mənasız olaraq görmək, mənasızlıqdan qurtulmağın belə mənasız olduğunu fikirləşmək, intiharla cinayəti eyniləşdirərək, hamısını heçlik olaraq analiz etmək nihilistin fəlsəfəsini yaradan maddələrdir. nihilizm xarizmatik və çəkicidir. amma fikrən nihilist olmadan, özünün nihilist olduğuna inandırması insanın, keçicidir. bazarov personajı sonrası təsir ediciliyini saxlayan bu axımın, nietszchedən gəldiyinə inanmıram. nietszche sadəcə heçliyin varlığını fikirləriylə böyütmüşdü. nietszchenin nihilist olub olmadığını bilmirəm və bədənə nietszche kimi önəm verən insanın nihilist olduğunu fikirləşmirəm.

+6 əjdaha

13. menim fikirlerimin bu felsefeye aid oldugunu bir dostum demisdi.aqnostik dusuncede oldugum zamanlarda da eyni sey olmusdu.yeni sohbet ederken basqasi mene bax filan felsefeden filan seyden danisirsan demisdi eslinde.bu iki seyi de mendeki fikirlerden sonra gormusem ki ayrica bele bir sey var.amma gel ki agzivi kime acib danissan qayidir ki cool olmaq ucun edirler.ele bil acki taxmaq zaddi felsefe.ne var burda cool olmali catmir.

+6 əjdaha

7. banilerinden nietzchenin axi ne ucun sualina cavabsizliq halidir deye deyerlendirdiyi izahsizliq halidir.gunumuzde mentalitetin getdikce disfunksionallashmasi kimi ozunu gosterir.

+4 əjdaha

1. hamı terefinden heçlik olaraq adlanan bu termin xix esrde rusiya çarı ii alexandr ın hakimiyyetinin ilk illerinde ortaya çıxan, şübheli temellere dayanan bir felsefi anlayışdır.nihilistlere göre bütün problemler cehaletden doğur.

+6 əjdaha

16. nihilizm (latın. nihil – heç nə) — insan mövcudluğunun dərk olunmasının, ümumi qəbul edilmiş əxlaqi və mədəni dəyərlərin inkarında özünü büruzə verən dünyagörüşü, avtoritetlərin qəbul edilməməsi.

bu barədə təhsil aldıqım yerdə oxumuşdum. ancaq özüm tam aydın yaza bilmiyəcəyim üçün copy etdim. oxuyun və maariflənin -*

fəlsəfədə nihilizm heç bir şeyin var olmadığını, heç bir şeyin bilinməyəcəyini müdafiə edən düşüncə tərzidir. nihilizm həm bilik fəlsəfəsiylə, həm dəyər fəlsəfəsiylə,həm də varlıq fəlsəfəsiylə əlaqəli olan bir təlimdir. nihilizm təlimi, bilik fəlsəfəsində hər cür biliyin bir aldanma olduğunu, biliyin mövcud olmadığını; əxlaq fəlsəfəsində insan hərəkətlərini tənzimləyən dəyərlərin olmadığını; varlıq fəlsəfəsində isə heç bir şeyin mövcud olmadığını müdafiə edir.

erkən dövr yunan filosofu gorgias bu düşüncə tərzinin təmsilçilərindən biridir. bir sofist olan gorgiasın fikrincə heç bir şey mövcud deyil (hər kəsin üzərində birləşərək var deyə biləcəyi bir varlıq yoxdur), bir şey bir şəkildə var olsa belə, o bilinə bilməz, bir şey bir şəkildə var olsa və bilinsə belə bu məlumat başqalarına ötürülməz. nümunədən də məlum olduğu kimi sofistlər varlığın bilinməyəcəyi şəklindəki düşüncələrini, dil və hissiyyat problemləri ilə əlaqələndirirlər. onlara görə düşüncələrimizi ötürmək üçün istifadə etdiyimiz simvollardan ibarət olan dil güvənli deyil. insanlar arasında dil vasitəsilə qurulan əlaqə mütləq deyil, nisbidir. hiss və qavrayışa söykənən biliklər də nisbidir. bu halda onlara görə varlıqlar üzərində ortaq bir məna da olmayacaqdır.

bu görüşün ən önəmli nümayəndəsi nitsşedir. var olan dəyərlərə, nizama qarşı çıxır və heç bir dəyər tanımır. nitsşe müasir insanın mənimsədiyi dəyərlərin ənənəvi dayaqlarının çökdüyünü deyirdi. buna görə də köhnə dəyərlər atılıb, bütün dəyərlər yenidən qurulmalıdır. bunu edəcək olan insan da güc baxımından üstün insandır. insan yeni dəyər yarada bildiyi ölçüdə üstün insan olaraq azaddır.

buna görə də insanlar güclü və zəiflərə bölürlər. azad əxlaqı təyin edən amil, fərdin güclü və ya zəif olmasıdır. mövcud əxlaq sistemini zəif insanlar yaradıblar, bu əxlaq sistemi qul əxlaqıdır. qul əxlaqı insanın zəifliklərini ön plana çıxaran, yaşam gücünün əksilməsinə səbəb olan əxlaqdır. bu əxlaqın qarşısında isə güclü insanların yaratdıqları aristokrat əxlaqı var. aristokrat əxlaqı güc əsasında yaranan üstün insan əxlaqıdır. üstün insan dövrünün hər cür üfunətli dəyərlərini rədd edən, özünü aşmış və yeni dəyərlər yaratma gücünə sahib insandır. öz dəyərini özü yarada bilən insan öz əxlaqını da özü yaradır. bu səbəbdən də universal əxlaq anlayışı ola bilməz.

+4 əjdaha

11. anarxizmin ən ekstremal forması.

+3 əjdaha

15. gözəl olanı yaxşı deyil, faydalı olanı yaxşı hesab edən fəlsəfi görüş.heçcilikdir.demək olar heç nəyi,heç kimi sevməzlər.hisslər və s. şeyləri qozlamazlar.həyatın mənasını yalnız elmdə görən, incəsənət, ədəbiyyat, musiqi, rəsm, teatr və s. kimi şeyləri faydasız qəbul edən görüş.biologiya, fizika, kimya və s. elmləri araşdırmağı daha üstün tutar.ədəbiyyatda dostoyevskynin idiot əsərində aktual personajlardan birinin həyatında görə bilərsiniz və turgenevin atalar ve oğullar əsəri bu yönümdə ən yaxşı ədəbiyyatdı.kitab, nihilizmi anlatmaq üçün yazılıb.
pofiqizmlə qarıştırılmasın.

+3 əjdaha

24. Tam olaraq nihilist biri deyiləm. Lakin fəlsəfi düşüncə olaraq ən yaxın olduğum budur.
Nihilizmi anlamayanlara qısaca və açıqlayıcı şəkildə deməli olsam. "Qaramsarlığın" dibə vurmuş halı deyərəm

+2 əjdaha

8. rus mütəffəkkirlərinin vuruşduğu fəsəfi ədəbi cərəyan.sonda nihilizm məğlub oldu.düşüncə sahibi olan insanların zaman zaman tərəfdarı olduğu mövqedir nihilizm

+3 əjdaha

10. zəif, psixoloji sarsıntısı olan insanlar üçün intihara aparan yollardan biridir.

+1 əjdaha

5. nihil — heç nə

+1 əjdaha

21. nihilizm bütün dəyərlərin əsassız olduğunu iddia edən inancdır. nihilistlərin inancları, dəyərləri və məqsədləri olmur.

+1 əjdaha

12. pessimizmin sinonimi də demək olar.

+2 əjdaha

19. əsasında anarxist ürəklərimizin dayandığı fikir. işə girim, maşın alım, ev alım, evlənim, golf oynayım, bi dənə də saxladığım olsun həftədə bir-iki dəfə vurum ona kimi dərdləri olmayan insanların fəlsəfəsidir. radikal solçular əsasən bu fikri çox inkişaf etdirsələr də çox intihara meyilli fikir olub vaxtı ilə amma göylərdəki bığlı babamız nitsşe o fikri toparlayıb normal hala gətirə bilib bir miqdar. atalarımız harda idi oğullarımız hara gedir romanında çox tənqid edilib.

+1 əjdaha

4. albert kamünün də sevdiyi həyat fəlsəfəsi.



hamısını göstər

nihilizm