bugün wiki təsadüfi son
sözaltı sözlük
məsləhət postlar mesaj Profil

umberto eco



facebook twitter əjdaha lazımdı izlə dostlar   mən   googlla
bitirilə bilməyən kitablar - ikinci nəsil yazarlar - qələm - dərindən bildiyi mövzuya entry yazmayıb yazılan entryni bəyənməyən yazar - kara kitap - məşhur ateistlər - estetikaçı filosoflar - yeparxiya - françiskanç ordeni
başlıqdakı ən bəyənilən yazılar:

+18 əjdaha

12. görkəmli italiya yazıçısı və filosofu umberto eko öz nəvəsinə ünvanladığı yeni il müraciəti (məktubu):

-əziz nəvəm!

mən istəməzdim ki, bu yeni il məktubu nəsihətvari, yəni, bir növ de amiçis (əsasən uşaqlar üçün əsərlər yazan italyan şairi, nobel mükafatı laureatı) ruhunda səslənsin və sanki, bəşəri ideyaları təbliğ edirmiş kimi görünsün. onsuz da, sən mənə qulaq asmayacaqsan (mən artıq çox qocalmışam, sənsə böyümüsən), həm də bu gün dəyərlər sistemi o qədər dəyişib ki, mənim məsləhətlərim sənə yersiz görünə bilər. beləliklə, bircə dənə məsləhət verəcəm, elə bir məsləhət ki, bax bu dəqiqə sən öz planşetini əlində tutarkən də praktik cəhətdən yararlı olsun. mən planşetlə bağlı sənə heç bir tövsiyə verməyəcəm, axmaq qoca kimi görünmək istəmirəm. axı elə mənim özüm də planşetdən istifadə edirəm. hər ehtimala qarşı, sənə insanla insan, yaxud insanla heyvan arasında cinsi oyunları nümayiş etdirən pornoqrafik saytlarda vaxt keçirməməyi tövsiyə edərdim. insanlar arasındakı seksual münasibətlərin bu sıxıcı hərəkətlərdən ibarət olduğuna inanma. bu hoqqaları məhz ona görə uydurublar ki, sən bütün gün evdə oturasan və gedib real qızlarla tanış olmaq fikri ağlına da gəlməsin. ehtimal ki, sən heteroseksualsan, ona görə də indi deyəcəklərimi sənin vəziyyətinə uyğun qəbul et: məktəbdə və ya oyun meydançalarında qızlara göz qoy, onlar televiziyalarda göstərilən yalançı personajlardan daha gözəldirlər və nə vaxtsa sənə əsl sevinc bəxş edə bilərlər, nəyinki “online qızlar”. inan mənə, çünki mənim bu işlərdə təcrübəm var. (əgər mən ömrüm boyu həmin seksual oyunları izləsəydim, sənin atan dünyaya gəlməyəcəkdi və deməli, sən də olmayacaqdın.)

amma mən səni və bütün yaşıdlarını yoluxdurmuş, indi artıq universitetlərdə də tədris edilən bu “xəstəlik” haqda danışmaq istəməzdim…

mən yaddaşın itirilməsindən danışmaq istəyirəm. düzdür, əgər sənə böyük karlın kim olması yaxud kuala-lanpurun harda yerləşməsi haqqında məlumat lazım olsa, bircə düyməyə basaraq bunu internetdən öyrənə bilərsən. lazımdırsa, bu cür də et, amma həmin informasiyalar növbəti dəfə yenə lazım olanda, məsələn, məktəbdə təzədən internetə girməmək üçün çalış ordakı məlumatları yaxşı-yaxşı yadında saxla. bircə pis iş var ki, kompyuterə istənilən an bütün suallarına cavab verməyə qadir bir qurğu kimi baxmağın informasiyaları yadında saxlamaq həvəsini öldürür. məsələnin mahiyyətini daha yaxşı dərk etmək üçün sənə balaca bir misal çəkəcəm: adam biləndə ki, bir küçədən başqa küçəyə avtobusla yaxud metro ilə çox rahatlıqla və ləngimədən gedib çata bilər, onda o, fikirləşir ki, piyada getməyin heç bir mənası yoxdur. əgər sən, ümumiyyətlə piyada yeriməyi tərgitsən, onda yalnız əlil arabasında hərəkət etməyə məcbur olan bir varlığa çevriləcəksən. yox, yox, əlbəttə mənim xəbərim var ki, sən idmanla məşğul olursan, öz bədənini idarə etməyi bacarırsan, amma gəl qayıdaq sənin beyninin məsələsinə…

yaddaş da elə bir növ sənin ayaq əzələlərin kimi bir şeydi. əgər məşq eləməsən, o, öləziyəcək və sən idiota çevriləcəksən! bundan əlavə hamımızın qocalıqda alzaymer xəstəliyinə düçar olmaq ehtimalımız var və bu xoşagəlməz vəziyyətdən qurtulmağın ən yaxşı yolu yaddaşımızı daima məşq elətdirməkdən ibarətdir. gəl sənə belə bir resept verim: uşaqlıqda bizi buna məcbur etdikləri kimi hər səhər balaca bir şeir parçası tap, əzbərləməyə çalış. hətta dost-tanışlarınla birgə “yaddaş yarışı” da keçirə bilərsiz. əgər şeiriyyatdan bir o qədər də xoşun gəlmirsə, onda, məsələn, futbol komandalarının tərkibini əzbərləməyə çalış, amma bir şərtlə ki, təkcə roma klubunun yox, həm də başqa klubların oyunçularını, eyni zamanda həmin komandaların keçmiş tərkiblərini (təsəvvür elə, mən superqa təpəsinə qəzaya uğrayan təyyarənin göyərtəsindəki turin klubun bütün keçmiş üzvlərini xatırlayıram: baçiqalupo, ballarin, marozo və s.) yadda saxlamalısan. yarış keçirin, görək kim oxuduğu kitabları daha yaxşı yadında saxlayır: gör dostların üç muşkeytorun və dartanyanın qulluqçularının adını (qrimo, bazen, muşketon və planşe) xatırlayırmı. əgər “üç muşketyor”u oxumaq istəmirsənsə, (onu da bil ki, çox şey itirirsən!) onda bu yarışı oxuduğun hansısa başqa bir kitab üstündə qurun. bu, adicə oyuna bənzəsə də, – doğrudan da, bu, adicə oyundur – bir də baxacaqsan ki, beynin müxtəlif personajlarla, hadisələrlə və xatirlərlə aşıb-daşır. indi durub soruşa bilərsən ki, bəs niyə vaxtilə kompyuteri “elektron beyin” adlandırırdılar. ona görə ki, kompyuter sənin (bizim) beyninin modeli kimi düşünülüb, amma unutma ki, insan beyni kompyuterdən qat-qat daha üstündür. sənin beynin- sənin kompyuterindir; o, hər zaman yanındadır; onu xüsusi məşqlərlə daima genişləndirmək imkanın var, doğruçu kompyuteri isə, özün də bilirsən ki, çox yükləyəndə sürəti zəifləyir və bir müddət sonra gərək yeniləyənsən. sənin beynin isə düz 90 yaşınadək sənə xidmət edə bilər, əgər lazımi məşqləri etsən, hətta 90 yaşında da indi xatırladıqlarını xatırlaya bilərsən. özü də, kompyuterdən fərqli olaraq beynindən istifadə etmək havayıdır.

bir də tarixi yaddaş deyilən bir şey var, bunun həyatındakı hadislərlə yaxud oxuduğun kitablarla əlaqəsi yoxdur. o, sən doğulanadək baş vermiş hadisələri özündə qoruyub-saxlayır. indiki zamanda əgər kinoteatra gedəsi olsan, gərək filmə lap başdan baxasan. filmin əvvəlindən axırına kimi, elə bil, kimsə sənin uşaq tək əlindən tutub orda baş verən hadisələri izah etməyə başlayır. mənim dövrümdə isə kinoteatra, kefin nə vaxt istəsə, gedə bilərdim, hətta filmin ortasında da. hadislərin çoxu sən içəri girənədək baş vermişdi, indi gərək əvvəlki hadisələri özün təxmin edəydin. film təzədən başlayanda bayaq təxmin etdiyin şeylərin doğru olub-olmadığını görə bilərdin, əgər film xoşuna gəlsəydi, oturub başdan baxa bilərdin.

həyat da, bir növ mənim dövrümdəki filmlər kimi bir şeydi. biz dünyaya o zaman gəlirik ki, artıq bizədək min illər ərzində çox sayda hadisələr baş veriş olur, burda ən vacib şey- bizədək olan hadisələri təxmin etməkdir. bu yolla indi baş verən hadisləri daha yaxşı dərk edə bilərsən. bu gün məktəblərdə sənə sən doğulanadək baş vermiş hadisələri yadda saxlamağı öyrətməlidirlər. onlar bunu edə bilmirlər! müşahidələr göstərir ki, 1990 təvəllüdlü gənclər, hətta universitet tələbəli belə, 50 il bundan əvvəli qoyaq bir yana, heç 1980-ci illərdə baş vermiş hadislərdən xəbərləri yoxdur, ola bilsin, heç bilmək də istəmirlər. statistika göstərir, bugünkü gənclərdən alde moronun kim olması haqqında soruşanda onlar cavab verirlər ki, o, “qırmızı briqada”nın üzvü olub, əslində isə, alde moro məhz bu gizli, radikal-solçu təşkilatın üzvləri tərəfindən qətlə yetirilmişdi. “qırmızı briqadanın” fəaliyyəti bu gün də çoxları üçün sirr olaraq qalır, halbuki onlar cəmi otuzca il bundan qabaq siyasi səhnədə idilər.

mən faşistlərin hakimiyyətə gəlməsindən 10 il sonra- 1932-ci ldə doğulmuşam, amma mən bilirdim ki, roma marşı zamanı baş nazir kim olub. ola bilsin ki, mənə həmin baş nazirin necə axmaq və qorxaq olduğunu (“qorxaq fakta”) izah etmək üçün onun haqqında faşist məktəbində danışmışdılar. qoy elə olsun, amma ən azından, mən onun adını eşitmişdim. məktəbi qoyaq bir tərəfə. indiki gənclər özlərindən iyirmicə il əvvəlki kino artistlərini tanımırlar, amma mən mənim dünyaya gəlməyimdən 20 il qabaq kinoya çəkilmiş françesko bertininin kim olduğunu bilirdim. ola bilsin, bu, mənim evimizdəki köhnə jurnalları vərəqləməyi xoşladığıma görə idi. mən sənə də köhnə jurnalları vərəqləməyi tövsiyə edərdim, bu, sən doğulandan əvvəlki hadisələri daha yaxşı anlamağa kömək edəcək.

bəs uzaq keçmişdəki hadisələri bilmək bizim nəyimizə lazımdı? çünki bu cür bilgilər bizə bugünkü hadisələri dərk etməkdə yardımçı olur və hər halda, futbol komandaları haqqında olan informasiyalar kimi yaddaşımızı yaxşılaşdırmağa xidmət edir.

onu da bil ki, sən öz yaddaşını təkcə kitab yaxud jurnallarla deyil, həm də internet vasitəsilə məşq etdirə bilərsən. internet təkcə sən öz dostlarınla laqqırtı vurasan deyə yaradılmayıb, o, həm də dünya tarixini öyrənmək üçün yararlı vasitədir. xettlər və kamizarlar kimdirlər? kolumbun gəmiləri necə adlanırdı? dinozavrlar nə zaman məhv olublar? öküzün əcdadı necə adlanırdı? mali imperiası haqqında nə bilirsən? bu haqda ilk dəfə kim məlumat vermişdir? ilk roma papası kim olub? miki maus nə zaman yaradılıb?

sənə sonzuz sayda bu tip suallar verə bilərəm və bu, səninçün gözəl araşdırma mövzusu olardı. bunların hamısını yadda saxlamaq lazımdır. vaxt gələcək sən də qocalacaqsan, əgər vaterloo döyüşündə iştirak etsəydin; yuli sezarın öldürülməsinə şahid olsaydın, bertold şvartsın qızıl əldə etmək üçün əlinə keçən bütün maddələri qarışdıraraq təsadüfən barıtı kəşf etdiyi və partlayışdan havaya uçduğu (ona bu da azdı!) yerləri gəzsəydin, sənə elə gələrdi ki, bir yox, min ömür yaşamısan. o biri dostların isə yaddaşlarını zənginləşdirməyə cəhd göstərmədiklərinə görə yalnız bircə ömür – öz yeknəsəq və böyük emosiyalardan kasad ömürlərini yaşayacaqlar.

qısası, öz yaddaşını zənginləşdir və sabah “la vispa tereza”nı əzbərləməyə çalış..

+15 əjdaha

10. bugün 84 yaşında ''başqa dünyanın cehennemi'' olan bu dünyaya veda eden zamanemizin en böyük düşünürlerinden biri...sabah sabah bu xeberi paylaşmaq mene çox çetindir...2 gün önce hanif kureishinin qonaq olduğu bir meclisde yanımda oturan xanımla istanbulun senet ve edebiyat sahesindeki etkinliklerini danışarken, 2 il önce eco'nun boğaziçi üniversitetindeki söyleşisini yer qıtlığına göre qaçırdığımı ve çox eksik hiss etdiyimi demişdim...daha sonra ''olsun, yene geler ve o zaman dinleyerik ustadı'' deye özüme teskinlik vermişdim...vefatıyla bu ümidimi de aldı apardı eco...2016 yarpaq tökülmesine çox erken başladı...dünen harper lee , 1 ay önce türkiyenin senet, medeniyyet ve edebiyat aleminin aslarından olan tahsin yücel...ölümlü insandan geriye elimizde qalan sadece onların kanonu formalaşdıran ''ölümsüzlük yadigarlar''ı olan külliyatlarıdır...

+3 əjdaha

6. "qızılgülün adı" (gülün adı) romanı ilə məni nəyi var heyrətləndirən yazar. ortaəsr kilsəsini,inkivizisiyanı çox açıq-aşkar göstərən yazıçı. həddindən çox intelektual bir yazıçı.hələ də nobel mükafatını almayıb və almağını heç istəməzdim,çünki lazım da deyil. tezliklə "fukonun kəfkiri" əsərini oxumaq istəyirəm.ümid edirəm ki,ümidlərimi daha da dogruldacaq. orta əsrləri,kilsəni,o dövrki abu-havanı onun qədər təsvir edən ikinci bir yazıçı tapmaq çətin məsələdir. "qızılgülün adı" (türkcə:gülün adı) əsərini isə oxumaq şərtdir. ən azı nəsə bilgi əldə etmək üçün

+2 əjdaha

1. italyan filosof və yazar. 20ci əsrdə imzası olan biridir. əsl ixtisası lingvist imiş.
haqqında 1 saatdı oxumağıma baxmayaraq haqqında yazacaq bir zad tapa bilmədiyim adam.
(baxma: başlığı yola vermək)

+2 əjdaha

3. bu adama olan simpatiyam bir başqadı. biraz əvvəl oxuduğum reportajı bunu daha da alovlandırdı* swh . xüsusilə də aşağıdakı linkdəki videonu izlədikdən sonra. #37125 bu entrym necə də acizanə, mütəvazi xəyallardan ibarətdir, anladım. biraz da qıcıq oldum. o kitabların hamısın istirəm qardaş. evini yarmağa gedəcəm kişinin. ya da ən son variant evində ustadan, təmizlikçidən zaddan işə düzələrəm* swh . ya da nəm ala, -illər əvvəl etdiyin səyahətlərin birində, qatarın kiçik bir kənd yaxınlığında verdiyi fasilədən yararlandığın anın məhsuluyam- deyərəm. evin lazım deyil, kitabları üstümə yaz, sən öləndə mənə qalsın deyərəm. ata, atacan, bax bir mənə, fırt eləyib burnundan düşmüşəm deyərəm.
nəisə özümə yazığım gəldi lap* swh . o utansın ki, mənim kimi şəxsiyyətdən xəbəri yoxdu* swh

http://webtv.hurriyet.com.tr/3/47573/0/1/dunyanin-1-numarali-filozofu-umberto-eco-ile-cok-ozel-roportaj.aspx

+1 əjdaha

8. "focault sarkacı" əsərinin bir səhnəsində bir adam dağdan üzüaşağı qaçmaqdadır.o səhnəni yazmaq üçün gedib fransada alp təpəliklərinə çıxır,özün ordan qulaylayır üzü aşağı.əlində götürdüyü diktofonla o an keçirdiyi hissləri yazır.belə bir insandır.çox böyük orta əsrlər haqqında biliyi var.əslində isə linqivistidir.postmodern yazıçıdır.dediyinə görə onu filosof adlandıranda gülməyi gəlir.

+1 əjdaha

2. 9 apreldə boğaziçi üniversitetində orhan pamukla birlikdə "a dialogue on facts fiction history" başlığı altında söhbətləri olacaqmış.
10 apreldə isə italyan mədəniyyət mərkəzində olacaqmış.
əlbəttə hər iki məkanda yerlər çoxdan bitib.

+1 əjdaha

5. "əgər şair teatrdadırsa və teatrda yanğın baş veribsə, o, kreslonun üstünə çıxıb şeir deməməli, başqaları kimi yanğınsöndürən çağırmalıdır" fikrinin müəlifi

+1 əjdaha

7. milanda əvvəllər hotel olan binadakı evində labirint şəklində və 30.000 nadir kitaba ev sahibliyi edən kitabxanaya sahib zəmanəmizin filosofu, semiotiki və özünün ifadə etdiyi kimi əsla "genç bir romancı" olmayan və bununla da nə qədər təvazökar olduğunu gözlər önünə sərən yazıçı...adamda beyniylə sevişmək hissi oyandıran nadir bəşər övladlarından biri...



hamısını göstər

umberto eco