bugün wiki təsadüfi son
sözaltı sözlük
məsləhət postlar mesaj Profil

qatiq qaradi blet


638   0   0   0


blok başlıqlarını gizlət

Notice: Undefined variable: thisuser in /var/www/soz6/profilson.php on line 166
latex

(bax: tex)


həmçinin əməliyyat sistemindən azad bir tekst hazırlama programıdır. əsasını 1977-ci ildə inkişaf etdirilmiş tex programından * və ya dilindən götürmüşdür. bir proqramdan daha artıqdır. elmi iş, diplom, magistr işi və ya kitab yazanlar üçün əvəzedilməzdir. ilk baxışdan istifadə olunması çətin görünə bilər. belə ki, hamımızın tanıdığı office programı word-dən fərqli olaraq wysiwyg * what you see is what you get metodu ilə işləmir. yəni tekstləri redaktə edərkən onların çap versiyaları gözünüzün qabağında olmur. bu hal word proqramında baş verir. belə ki, tekstə elədiyiniz formatlama, böyültmə kiçiltmə, qalın hərflərlə yazma və s. əməliyyatlar birbaşa gözünüzün qabağında həyata keçirilir. bu latex programında isə başqa prinsip həyata keçirilir, daha dəqiq desək wygiwym * what you get is what you mean prinsipi ilə. deməli bu proqramda sanki bir html kodu yazırmış kimi tekstlərinizi yazırsınız. yəni ilkin variant sizin tekstinizin yanında həm də müxtəlif əmrlərdən, formal ifadələrdən ibarət olacaq. redaktə ilə işiniz bitdikdə isə çap versiyasına baxa bilərsiniz. ona görə deyirəm ki, ilk baxışdan səliqəsiz və cansıxıcı görünə bilər. amma aşağıda sadalayacağım özəlliklərinə görə digər office programlarından daha üstün olduğunu aydın görəcəksiniz.
ən birincisi programın stabilliyidir. belə ki, digər office programları əsasən məktub və məktub ölçüsündə digər yazıları yazmaq üçün nəzərdə tutulub. siz bu programlarda kitab və ya ondan bir qədər kiçik ölçülü nəsə yazmağa çalışsanız, programın bu yükü götürməmək ehtimalı olduqca çoxdur. Latex isə sırf belə işlər üçün nəzərdə tutulduğundan heç bir problem yaratmır.
bundan başqa latexdə siz yazını formatlamağın xırdalıqlarına çox da baş qoşmursunuz. məsələn bir başlığın, yan başlığın böyük, qalın hərflərlə yazılmasını office programında hər dəfə xüsusi qeyd edirsiniz. amma latexdə sadəcə bu ifadənin başlıq ya yan başlıq, ya da alt başlıq və s. olduğunu deyirsiniz, proqram avtomatik uyğun ölçünü, orientasiyanı seçir. bundan başqa avtomatik olaraq başlıqları nömrələyir. bunun iki müsbət cəhəti var. birincisi bu elmi işlərdə, ümumiyyətlə bütün ciddi yazılarda vacibdir. ikincisi isə latexdə çox asanlıqla mündəricat yaratmaq olur. sadəcə bir əmr verirsiniz. proqram özü bütün başlıqları, alt başlıqları və s. səhifələrini qeyd etməklə bir siyahıda qeyd edir. eyni şey əlavə olunmuş qrafiklərə, cədvəllərə də aiddir, onların da mündəricatını əlavə vermək olur. bundan başqa yazıda qeydlər aparmaq istəsəniz latex köməyinizə gəlir. məsələn cümlənin ortasında "sözaltı" sözü var. bunun nə demək olduğunu səhifənin aşağısında qeyd etmək istiyirsiniz. onda proqrama bu sözə bir qeyd calamaq istədiyinizi deyirsiniz və proqram sizin üçün həmin sözə işarə qoyur, səhifənin altında da verdiyiniz qeyd yazılır. eyni şey sitatlara da aiddir. cümləni yazırsınız və sitat gətirdiyinizi proqrama deyirsiniz. təbii ki, elə yerindəcə mənbəni yazırsınız. sonra proqrama yazının sonunda istifadə olunan mənbələri qeyd etməyi əmr edirsiniz. nəticədə sənədin sonunda mənbələr başlığı ilə bütün mənbələr səhifələri ilə qeyd olunur.
uzun yazıları asanlaşdıran növbəti üstün cəhəti isə yazını bölüb organizasiya edə bilməyinizdir. yəni istəsəniz yazınızın müxtəlif hissələrini ayrı ayrı fayllarda redaktə edib, sonra bir yerdə çap eləmək olur. biraz sadə yazdım, amma bu özəlliyi eynilə programların ayrı ayrı classlardan ibarət olmasına bənzətmək olar.
bir başqa nəzərə çarpan özəlliyi sürət məsələsidir. programın sürətindən danışmıram, sizin sürətinizi deyirəm. belə ki, office proqramlarında yazarkən, teksti redaktə etmək üçün klaviaturanı kənara qoyub tez-tez mousedan da istifadə etməli oluruq. latexdə hər şey sırf yazıdan ibarətdir deyə sürətinizdə inanılmaz dərəcədə çox olacaqdır. bu xüsusən texniki sahələrdə yazı yazanlara riyazi ifadələr, düsturlar yazarkən çox kömək olacaq.
proqramlama dilləri ilə bir ortaq özəlliyi də var ki, latex kodunu istədiyiniz yerdə yaza bilərsiniz. məsəlçün windows notepad programında kodları yazıb sonradan .tex formatında yaddaşa verə bilərsiniz. daha sonra bir latex distributoru tərəfindən pdf-yə çevirə bilərsiniz. demək istədiyim odur ki, heç də latex editoruna sahib olmalı deyilsiniz.
yuxarıda sadaladığım özəlliklərinin yanında bir də qeyd etməliyəm ki, proqram tamamilə pulsuzdur. istənilən hissəsi pulsuz əldə edilə bilər. hissə dedim çünki burda da proqramlama dillərində olduğu kimi müxtəlif hissələri yükləməlisiniz. məsələn latex distributoru, müxtəlif package-lər, latex editoru * yükləməyiniz məsləhətdi və s. windows istifadəçiləri üçün latexin bütün vacib hissələri buradan link miktex adlı bir program vasitəsi ilə yüklənə bilər. latex editoru olaraq da texmakeri link məsləhət görürəm.
yekun olaraq, proqram uzun yazı yazmaq istəyən hamıya məsləhətlidir. ölkəmizdə də məşhurlaşdırılmalıdır. universitetlərdə tanıdılmalıdır.

qatiq qaradi blet

son zamanlar başqa məqsəd üçün bir xeyli yazı yazmaqla məşğul olduğu üçün sözlüyə yazmağa vaxt və enerji ayıra bilməyən yazar. səhv başa düşməyin sözlüyə alternativ tapmayıb. sadəcə məşğuldu. inanın həftədə 10-12 saat klaviatura qarşısında oturandan sonra sözlüyə yazmaq istəsən də bacarmırsan. amma gələcək.

şəxsiyyət

insanın iri qruplarda yaşaya bilməsinin, sağ qala bilməsinin tək səbəbi. insan bədənini tanıyır. beş nəfər güzgüyə baxanda, o beş nəfərin arasından özünü seçməyi bacarır. eyni şeyi düşüncələri, iç dünyası ilə də etmək istəyir. çünki, cəmiyyətdə yaşamağın, sağ qalmağın başqa yolu yoxdur. ortada beş fərqli düşüncə, beş fərqli reaksiya və ya xasiyyət olanda insan özünə aid olanı tapmalıdır ki, cəmiyyətdə yaşaya bilsin. başqa sözlə özünü identifikasiya etməlidir. bunun üçün şəxsiyyət, mən deyilən xəyali bir qəlib yaradır. bu qəlibə görə yaşayır. "filan hərəkəti mən etməzdim.", "filan adam bu yerdə mənim kimi düşünür.", "bağışla, heç bilmirəm, o günü sənə niyə elə davrandım. mən belə deyildim." və s. gördüyünüz kimi qəlib kimi formalaşmış bir düşüncə yığını var. insan özünü onunla başqalarından seçir, başqalarına bənzədir və s. bədəni bir vahiddir deyə, ruhunu da vahidmiş kimi təsəvvür edir. cəmiyyətdə başqa cür münasibət qurmaq mümkün deyil çünki. dediyim kimi özünü seçmək, ayırmaq vacibdir.
amma bu qəlib uydurmadır. insanın şüuru onun üzərində hakim deyil, onun bədəni və ətraf aləmdəki başqa faktorlar onun şüuru üzərində hakimdir. verdiyi qərarlar sadəcə həmin o mən, şəxsiyyət deyilən qəlibdən qaynaqlanmır. həmin o qəlibin daha dərinindən gəlir. ətraf aləm faktorları həmin o qəlibə tamamilə zidd qərarlar verməyimizə səbəb ola bilir. bu daha çox müharibə, aclıq, fəlakət, seksual aclıq vaxtlarında hiss olunur. belə hallarda insan bu davranışlarını istisna hal kimi qəbul edir və həmin o qəlibdən ayrı tutur. qəlib toxunulmaz qalır. halbuki, o qəlib insanın daxilindəki o çoxluğun, sərhədləri elə insanın özü tərəfindən könüllü şəkildə qoyulmuş bir hissəsidir. bir okean təsəvvür edin. sonra onun ortasında heç bir təbii sərhəd olmadan xəyali bir dəniz yaradın. həmin dəniz dediyim qəlibdir, məndir. sadəcə o dənizdən ibarət olduğumuzu düşünüb, okeanın geri qalanına istisna deyirik. həmin o okeanın varlığını qəbul etmək, cəmiyyətdə özünü identifikasiya edə bilməməkdir. biri ilə danışarkən sevinməyin, cavablar verməyin sadə "mexaniki", bəzən də sırf təsadüfi proseslər olduğunu qəbul etməkdir. dəniz yoxdursa, onda müxtəlif düşüncələr, xasiyyətlər arasında özünü seçə bilmirsən. cəmiyyətdə yaşamaq mümkünsüz olur. ən pisi isə yaşamını, var olmanı sadəcə oksigen israfına, protein sintezlənməsinə və s. şeylərə bağlayırsan. bəzən hansısa insandan danışanda deyilir, "bir şəxsiyyət kimi formalaşıb, dahidir. onu başa düşmürlər deyə, cəmiyyətdən aralanıb, təklənib.". amma məncə şəxsiyyət kimi formalaşanlar cəmiyyətdə yaşamağa ən yaxşı adaptasiya etmiş insanlardır. cəmiyyətdə yaşaya bilməyən insanlar özünə bir obraz verə bilməyən, qəlib yarada bilməyən insanlardır.
moderatorlara not: entryini hara yazacağımı bilmədim. başqa başlığa aid hiss eləsəz xahiş edirəm keçirin.

extra-vehicular activity

kosmik fəzada missiya zamanı astronaftın gəmidən çölə, açıq fəzaya çıxmasına verilən ümumiləşdirilmiş ad. qısaca eva deyilir. astronaftların kostymuna isə eva kostyumu deyilir.

mount & blade warband

ilk vaxtlar türk ər-arvad programçılar armağan yavuz və ipek yavuz tərəfindən hazırlanan mount and blade oyununun ikinci versiyası. ümumilikdə oyun strategiya elementlərinə də sahib olsa da rpg sayılır. oyunun bir xüsusiyyəti odur ki, digər rpg oyunlarından fərqli olaraq fantaziya qətiyyən yoxdur. oyun özünə məxsus bir dünyaya sahibdir. hadisələr 13. əsrdə cərəyan edir* səhv etmirəmsə . calradia adı verilən bir ölkə bir-biri ilə tez-tez müharibə edən altı krallıqdan ibarətdir. bu krallıqların hər birinin özünə məxsus özəllikləri var. aşağıda bir-bir sadalamağa çalışacam:
svadia krallığı: tipik orta əsrlər avropasını xatırladır. tikililər, insan adları və s. ilə bunu demək olar. calradianın mərkəzində yerləşdiklərindən həmişə hücum olunan tərəfdir. amma orduları da buna uyğun olaraq yaxşıdır. ordularındakı birliklər balanslaşdırılmışdır. hər cürə əsgər var yəni. ağır atlıları, ağır piyadaları, zəif arbaletçiləri ilə tipik orta əsrlər avropası olduğunu bir daha xatırladır. svadia kralına xidmət etmək oyunun maraqlı keçəcəyindən xəbər verir. çünki boş durduğun olmur, elə hey müharibə. bu videoda svadia ağır atlılarına döyüş zamanı baxa bilərsiniz

(youtube: )

daha qısa video
(youtube: )

vaegir krallığı: krallığın ərazisinin böyük əksəriyyətinin qarla örtülü olması, ordularının geyindiyi zirehlərə baxanda ağlınıza ilk gələn slavyan xalqları olacaq. vaegirlər orta əsrlərdəki moskva çarlığının oyundakı klonudurlar. bunların da orduları balanslaşdırılıb. amma bunların piyadaları nisbətən zəifdirlər. oxçuları və atlıları isə təqdirə layiqdirlər. əksər hallarda svadia, nord və kergitlərlə müharibə edirlər, qonşuları onlardır deyə. svadialılar qədər güclü olmasalar da hörmətə layiq rəqibdirlər. bu videodan vaegir oxçularına baxa bilərsiniz
(youtube: )

daha qısa video
(youtube: )

nord krallığı: bunlar skandinaviya xalqlarına bənzədiliblər. oyundakı ən güclü piyadalara və oxçulara sahibdirlər. amma bunun qarşılığında atlıları heç yoxdur. təxminən elə o dövrün skandinaviyalıları kimi. piyadaları tank kimidir mk. zirehli atla əzib keçirsən, heçnə olmur onlara. bundan əlavə qəhrəmanlıq edib təkcə üstlərinə cummaq da olmur. atla irəliləyirsən, başına baltalar yağır. oxçuları da sərrast və tez-tez atır. ölkənin qoşunları sırf piyadalardan ibarət olur deyə, xəritədə manevr eləmək bacarıqları yox kimidir. çox yavaş hərəkət edirlər. əksər hallarda vaegirlərlə və svadialılarla müharibə edirlər. prinsipcə ikisinin də əlinə verirlər. dəmir kimi döyüşçüləri qala döyüşlərində əvəzsizdirlər. ölkə duz və balıqla zəngindir, əgər kimsə ticarətlə məşğul olmaq istəsə ağlında tutsun. bu videodan nord ordusunu izləyə bilərsiniz * ilk 30 saniyəni sikdir edin, sonra baxın
(youtube: )
daha qısa video, buna mütləq baxın mk
(youtube: )

sarranid krallığı: krallığın ərazisi səhralıqdır. ticarət karvanları çoxdur. ordusu mükəmməl zirehli atlılardan, yüngül piyada və oxçulardan ibarətdir. təbii ki, ərəbləri xatırladırlar. svadia, kergitlər və rodoklar ilə qonşudurlar, çox vaxt onlarla vuruşurlar. həmin o mükəmməl zirehli atlıları, məmlüklər demək olar ki, məğlub edilməzdirlər. nordların dəmir piyadalarının atlı variantlarıdır bu məmlüklər. amma prinsipcə diqqətə layiq düşmən deyillər. bu da sarranid məmlükləri
(youtube: )
daha qısa video, sarranid oxçuları
(youtube: )

rodok krallığı: calradianın qərbində dağlıq ərazidə yerləşən nisbətən kiçik bir krallıqdır. orduları sırf piyadalardan ibarətdir. piyada nizəli əsgərlər və arbaletçilər. nordların zəif cəhətləri bunlara da aiddir. xəritədə manevr edə bilmirlər. amma ağır nizəli piyadaları atlı qoşunların və zireh deşən kəskin nişançı arbaletçiləri bütün növ ağır zirehli əsgərlərin qənimidirlər. prinsipcə döyüş öz ərazilərində baş verməsə gücsüzdürlər. amma öz əraziləri əsasən dağlıq, meşəlik olduğundan çevik ordular bunlarla baş edə bilmirlər. burda rodok əsgərlərinə baxa bilərsiniz
(youtube: )
dahaqısa video
(youtube: )

kergit xaqanlığı: bunu sona saxladım. orduları tamamilə ildırım sürətli atlılardan ibarət olan xalq. atlı nizəlilər və atlı oxçuları açıq ərazidə məğlubedilməzdirlər. oyunu oynama səbəbimdirlər. bunlar təbii ki, mərkəzi asiya xalqları, monqollar, türklərdirlər. ölkənin demək olar ki, hamısı yarım səhradan ibarətdir. orduları çox saylıdır və dediyim kimi sadəcə atlılardan ibarətdir. bu onlara xəritədə inanılmaz çeviklik verir. əsasən svadia, vaegir və sarranid krallıqları ilə müharibə aparırlar. ordularının çevikliyindən əlavə komandanları da doğuşdan etibarən yol tapma, naviqasiya bacarğına sahib olurlar. bu onlara əlavə sürət verir. açıq ərazidə kergit atlarına çatmaq mümkün deyil. döyüşün başlaması ilə bütün atlı sürüsü var sürəti ilə düşmənin üzərinə şığıyır. toqquşmadan sonra düşmən sıraları dağılır. bundan sonra hit and run taktikası başlıyır. piyada ola ola kergit atlılarına qarşı vuruşmağı heç vaxt bacarmamışam. hər tərəfdən gəlirlər. birini gözləyirsən ki, indi gələcək onu vurum. o sənə çatana qədər başqası arxadan gəlib deşir səni. sadəcə kabusdu. hələ atlı oxçularını demirəm. svadianın ya da sarranidlərin ağır zirehli atlıları bunların dalına ilişdisə vay hallarına. kergit atlı oxçuları ondan qaçırlar, ətrafında dövrə vururlar və s. bu zaman da dayanmadan arxaya çönüb ox atırlar. ağır zirehli atlı onlara çata bilmir. təqib zamanı öldürülür. açıq ərazidə olanda atlı oxçulara məni izləməyi tapşırırdım. sonra düşmən ordusunun ətrafında dövrə vurmağa başlayırdım. atlılarım uzaqdan düşmən üstünə oxlar yağdırırdı . düşmənin sıraları biraz boşalandan sonra isə nizəlilərimə hücum əmri verirdim, oxçularımı uzaqda saxlayıb, özüm də qoşulurdum nizəlilərimə. mən bu oyuna atlı oxçuları görüb vurulmuşam. əsl romantikadı. atla gedərkən arxaya çevrilib ox atmaq inanılmaz həzz verir. amma kergitlər sırf atlılardan ibarət olduqlarından qalalarını yaxşı qoruya bilmirlər. bundan başqa atlı qoşun yavaş hərəkət elədisə və ya harasa ilişdisə, piyadalardan zəif olur. çünki, süvarinin əsas üstünlüyü sürətidir, piyada döyüşmək daha rahatdır. ona görə də dağlıq, meşəlik ərazidə çox vaxt atlılarıma atdan düşməyi əmr edirdim.
bu da atlı oxçular. hər tərəfə dağılışıb ox atmaqlarına baxın:
(youtube: )
daha qısa video
(youtube: )

krallıqlar haqda bu qədər. oyunda bilinən bir süjet xətti yoxdur. istədiyiniz kimi oynaya bilərsiniz. bəzi adamlar buna görə sevirlər oyunu, başqaları bunu oyuna irad tuturlar. mən bezənə qədər bütün stilləri yoxlamağı məsləhət görərdim. ən standart oyun stili tez bazar bir krallığın qulluğuna girmək, sonra vassal olmaq, sonra bir vaxtdan sonra kral olmağa can atmaqdır. amma bundan başqa sərbəst döyüşçü olub, ticarətlə məşğul ola bilərsiniz. şəhərlərdə `obyektlər` aça bilərsiniz. quldur dəstələri ilə döyüşüb onları zərərsizləşdirə, əsir götürüb sata bilərsiniz. bəzən şəhərin tavernasında bir kəndli sizdən kömək istəyir. onun kəndinə gedib, kəndi yağmalayan quldurlara qalib gələ bilərsiniz. bundan başqa negativ bir obraz da ola bilərsiniz. kəndləri, karvanları yağmalaya bilərsiniz. amma xəbərdarlıq edim, diplomatik əlaqələriniz çökəcək.
oyunda tək mübarizə aparmağa cəhd edə bilərsiniz, amma çox qabağa gedə bilməyəcəksiniz. ordu toplamalı olacaqsınız. bunun üçün kəndlərdən könüllüləri toplaya, şəhərlərin tavernalarındakı muzdluları ala, və ya sizin kimi ölümsüz qəhrəmanları ordunuza qata bilərsiniz. bu qəhrəmanlar da sizin kimi döyüşdə uzaq başı ağır yaralana bilərlər. heç vaxt ölmürlər. kəndlərdən yığdığınız könüllülər ilk vaxtlar əllərində dəyənək, yaba olan təlimsiz çobanlar olacaqlar. çox zəif olurlar. amma döyüşlərdə sağ qalıb, bişdikcə, zirehləri və döyüş bacarıqları artacaq. onları götürdüyünüz krallığın əsgər `repertuarındakı` əsgərlərdən edə bilərsiniz. məsələn kergitlərdən götürdüyünüz çobanları inkişaf etdikcə atlı oxçuya ya da nizəliyə çevirə bilərsiniz və s. beləcə ordunuzun hansı döyüşçülərdən ibarət olacağını özünüz müəyyən edirsiniz. oyunun olduqca sadə döyüş sistemi var. öyrənmək heç 3-4 dəqiqənizi çəkməyəcək. amma xüsusilə atlı olduğunuzda maraqlı döyüş səhnələri göstərəcək sizə. atla düşmən sıralarına dalıb, qılıncı sağdan, soldan sıyırıb ilk gedişdə üç düşmən piyadasını kəsmək və ya nizəni qolduğunuzda sıxıb sürətlə düşmən sırasına doğru çapmaq. toqquşma zamanı nizəniz kimisə xosumbay edəcək.
oyunun verdiyi azadlıqlardan biri də modlarını düzəltmək olduqca rahatdır və internetdə itə tök moduna rast gəlmək mümkündür. bu modlar oyunu tamamilə tanınmaz hala sala bilirlər. məsələn xəritəni dəyişə bilirlər, oyuna yeni elementlər əlavə edə bilirlər. oyunun tarixini dəyişdirirlər məsələn odlu silahları gətirirlər oyuna və s. məsələn oyunu dəyişdirib roma imperiyasının vaxtlarına apara bilirlər, napaleon müharibələrini yaşada bilirlər sizə və s.
indi oyundan mənim bəyəndiyim bir-iki videonu göndərəcəm baxmağınızı məsləhət görürəm:
(youtube: )
burda bir nəfər atlı oxçu 90 atlı səhra qulduruna qarşı çıxır. mahnı yerinə düşür: i`ve got big balls
(youtube: )
burda multiplayer oynanılır. atlı olaraq oynamaq necədi görün.
(youtube: )
burda napaleon müharibələri modu oynanılır. görün oyun necə dəyişdirilib.
bundan başqa: (bax: mount and blade: with fire and sword)

selfie

adı məşhurlaşdıqdan sonra ``qadağan`` olunan şəkillərdir. bu tip şəkilləri bir ad altında birləşdirdikdən sonra, hamı narazılıq eləməyə başladı. artıq facebookda `bezdim selfielərdən. nə qədər öz şəklinizi çəkirsiniz` tipli statuslar gəlməyə başlayır. ya da biri selfie çəkəndə deyirlər, sən də selfie çəkdin?! heç gözləməzdim. mk bu şəkillərə selfie deyilməyən vaxtlarda telefonla öz şəklini çəkmək gülünc bir şey deyildi, ayıb sayılmazdı. indi selfie damğası vurulub iyrəncləşdirilir.
entry-nin özəti: facebook profil şəkli selfie olan yazarın dramı.

apollo 13

(baxma: a successful failure)
13-cü apollo missiyasıdır. ayın səthinə ilk dəfə eniş etmiş apollo 11dən sonra ən məşhur apollo missiyasıdır. bu missiya startdan 55 saat 54 dəqiqə sonra, yerdən 300000 km aralıda qəza keçirir. oksigen tanklarının birində partlayış baş verir. partlayış təkcə gəmidəki iki oksigen tankından birini məhv etməklə qalmır, həmçinin digər hissələri də zədələyir. missiyanın dayandırılması və gəminin ən qısa müddətdə yer kürəsinə qayıtması şərt olur. əsas gəmi astronaftları saxlayacaq vəziyyətdə olmur deyə, ondakı aktiv sistemlər dəqiq mexanizma ilə söndürülməli, funksiyaları ay səthinə eniş edəcək modula ötürülməli idi. bu modul uçuşun geri qalanında astronaftları daşımalı idi. bircə yenidən yer atmosferinə girişdə əsas gəmiyə qayıtmaq lazım olacaqdı. sadəcə iki nəfər üçün nəzərdə tutulan eniş gəmisini üç nəfəri götürə biləcək vəziyyətə salmaq üçün astronaftlar böyük soyuqqanlılıq və professionallıqla təmir işlərinə girişirlər. gəminin birbaşa yerə qaytması mümkün olmadığından qravitasiya sahəsinin təsirindən istifadə edib, ayın arxasından fırlanıb qayıdılmalı idi* swing-by manevri . gəminin bu hərəkətdən sonra yenidən yerə gəlməsi üçün də traektoriyada azca düzəliş edilməli idi. bu düzəliş olmasa idi, gəmi ayn arxasından fırlandıqdan sonra yerə sadəcə 60000 km-ə qədər yaxınlaşacaqdı. düzəliş edilməsi üçün əsas gəmidəki böyük mühərrikləri işlətmək riskli olduğundan, eniş modulundakı kiçik mühərriklər işlədilir. ayın arxasından fırlandıqdan iki saat sonra uçuş müddətini azaltmaq üçün bir dəfə də mühərriklər işə düşür. 4 dəqiqə yarım çəkən bu manevrdən sonra, gəminin yerə 142 saat 40 dəqiqə daha tez çatması və sakit okeanda enməsi əldə edilmişdir. mühərriklərin hansı istiqamətdə, nə qədər yandırılması, gəminin təmir işlərində astronaftların hərəkətlərinin koordinasiya edilməsi, qəzadan sonrakı dəyişdirilmiş uçuş planının hazırlanması isə houston şəhərindəki kontrol mərkəzindəki mühəndislər tərəfindən həyata keçirilir və astronaftlara bütün detallar çatdırılır. onlar da öz növbəsində soyuqqanlılıqla əmrləri yerinə yetirirlər. gəmi yer atmosferinə yaxınlaşanda isə astronaftlar yenidən idarə etmə kapsuluna keçib, eniş üçün hazırlaşırlar.
nasa və dünya üçün böyük bir önəmə sahib olan missiyadır apollo 13. ən azından sadəcə bir güc gösterisi oldu. çünki nasa sübut elədi ki, belə ciddi qəzalarda belə hadisəyə nəzarəti saxlaya bilir. partlayışdan sonra gəminin komandantı jim lovellin radio əlaqə ilə kontrol mərkəzinə dediyi cümlə isə sonralar çox məşhurlaşdı: “Houston, we’ve had a problem.”
danışıqları səsli dinləmək üçünsə bu videoya göz atın məncə:

(youtube: )

astronaftların soyuqqanlılığı, qəzadan xəbər tutulanda kontrol mərkəzindəki hərəkətlilik, mərkəzdə radio əlaqədə oturan adamın `okay, stand by, 13. we`re looking at it` deməsi ləzzət eliyir də mənə. çox professionaldılar.
missiya haqqında filmdə çəkilib. bu videoda partlayış anının filmdəki halına baxa bilərsiniz:
(youtube: )

apollo programı

insanlığın ayın səthinə ayaq basmasına səbəb olmuş ilk və tək kosmik araşdırmalar programıdır. ilk dəfə bu fikir 1960-cı ildə ortaya atılıb. ilk vaxtlar programın məqsədi insanlı kosmik gəmi ilə ayın ətrafında dövrə vurmaq olub. sonradan isə nasa programın məqsədini artıraraq, aya insanlı gəmi ilə eniş etməyi məqsəd olaraq seçmişdir. program 1961-1972-ci illərdə 17 apollo missiyası planlaşdırılmışdır. bunlardan ilk baş verənləri gemini programındakı kimi test məqsədi daşıyırdı. sonuncu beş dənəsi isə ayın səthinə enişlə nəticələnmişdir. ilk eniş isə 1969-cu ildə apollo 11 missiyası tərəfindən həyata keçirilmişdir. astronaftlar neil armstrong və edwin aldrin ayın səthinə ilk ayaq basan insanlar olurlar. sonuncu uçan apollo missiyası apollo 17 elə aya enən sonuncu insanlı gəmi olur. bu vaxta qədər bunu təkrarlayan olmayıb. aya eniş edən tipik apollo missiyasında apollo gəmisi iki hissədən ibarət idi. ayın ətrafında dövr edərkən gəmi iki hissəyə ayrılır, bir hissə ayın səthinə enirdi, digəri isə orbitdə dövr etməkdə davam edirdi. yerə enən gəmidə iki astronaft, göydəki əsas gəmidə isə bir astronaft olurdu. ayın səthindəki gəzinti tamamlanandan sonra eniş modulu yuxarı qalxıb, orbitdəki hissə ilə birləşməli idi. bu da öz növbəsində yerə doğru uçuş traektoriyası götürməli idi. gördüyünüz kimi bu missiyalar üçün rendezvous manevri və fəzada navigasiya problemi çox vacib idi. ona görə də gemini programında məşqlər edilməli idi. apollo programı həddindən artıq baha başa gəlməsinə və əvəzində təcrübədən başqa bir xeyir verməməsinə görə ay səthinə beş enişdən sonra dayandırılmışdır.
mütləq oxu: (bax: apollo 13)


p.s. apollo yunan mifologiyasında sərrast oxatan olaraq bilinən bir tanrıdır. programmın adı niyə belə seçilib artıq təxmin edə bilərsiniz.

gemini proqramı

apollo programı başladılana qədər müxtəlif orbital manevrləri, texnologiyaları və sağ qalma metodlarını təcrübədən keçirmək üçün 1965-1966-cı illərdə amerika birləşmiş ştatları tərəfindən həyata keçirilən insanlı kosmik araşdırmalar programıdır. program çərçivəsində 10 uçuş həyata keçirilmişdir. uçuşlar zamanı iki insanlı gəmi arasında, bir gəmi və bir süni peyk arasında rendezvous manevrləri yoxlanılmış, ilk dəfə amerikan astronaftlarının gəmidən çölə, açıq fəzaya çıxması baş vermiş (bax: eva)

, bu zaman kostyumlar sınaqdan keçirilmiş, bundan başqa gemini 7 vasitəsi ilə iki həftəlik uçuş həyata keçirilmiş, bu müddətdə astronaftların sağ qala bilməsi təsdiqlənmişdir.
gemini programı gözləniləndən daha uğurlu bir program olmuşdur və apollo programı üçün vacib olan təcrübənin yığılmasına səbəb olmuşdur.
uçuşların heç də hamısı qarşıya qoyulan məqsədə çatmamışdır. bir neçəsi texniki problemdən dolayı, gemini 8 missiyası isə idarə etmə probleminə görə qəzaya uğrayıb. gəmini idarə edən astronaftlardan biri də məşhur neil armstrong olmuşdur. birləşmə manevri zamanı gəmi yerində şiddətlə fırlanmağa başlayır. amma bu qəzanı da ötüşdürmək mümkün olur. astronaftlar sağ qalırlar. belə qəza hallarının da uğurla sovuşdurulması gemini programının nasaya verdiyi təcrübələr arasında saymaq olar.

rendezvous manevri

fəzada iki kosmik gəminin yaxınlaşması, böyük ehtimal sonradan birləşməsi * docking üçün həyata keçirilən manevrdir. bu manevrdə gəmilərdən biri passiv olur və sabit bir orbitdə qalır. digər gəmi isə orbitinə dəyişikliklər edərək passiv gəmiyə yaxınlaşmağa çalışır. əgər passiv gəmi ondan qabaqdadırsa, aktiv gəmi yer kürəsinə daha yaxın orbitə keçir nəticədə passiv cisimdən daha sürətlə yer ətrafında fırlanır. müəyyən vaxtdan sonra yenidən passiv cismin orbitinə qayıtmaq üçün düzəlişlər edilir. əgər passiv gəmi əksinə arxada qalıbsa, onda aktiv gəmi yerdən daha uzaq orbitə keçir, nəticədə yerin ətrafında daha yavaş fırlanır və passiv cisim gəlib ona çatır. burda da yenidən passiv cismin orbitinə qayıdılır. iki gəmi bir-birinə arzu olunan qədər yaxınlaşdıqdan sonra daha bir düzəliş edilərək hər ikisinin orbital sürəti bərabərləşdirilir. nəticədə gəmiləri xırda manevrlərlə bir-birinə birləşdirmək üçün şərait yaranır. biraz da manevrin tarixi haqqda:
1962-cı il 12 avqustda vostok 3 ilə vostok 4 gəmiləri bu manevri ilk dəfə həyata keçirirlər və bir-birilərinə 6.5 km-ə qədər yaxınlaşırlar. amma bu manevr gəmilərin fəzada idarə edilməsi ilə deyil də, hələ startdan əvvəl aparılan dəqiq hesablamalar nəticəsində həyata keçirilmişdi.
1965-ci il 15 dekabrda ilk dəfə iki insanlı gəmi artıq fəzada olarkən idarə olunaraq bu manevri həyata keçirib yaxınlaşdılar. bunlar gemini 6 gemini 7 gəmiləri idi. gəmilər bir birinə 30 cm-ə qədər yaxınlaşmışdılar. (bax: gemini proqramı)


1969-cı il 16 yanvarda soyuz 4 soyuz 5 gəmiləri birləşirlər və ilk dəfə olaraq astronaftlar bir gəmidən çıxıb digərinə keçə bilirlər.
1975-ci il 17 iyulda ilk dəfə fəzada amerikan və sovet gəmiləri birləşir. apollo-soyuz test proyekti çərçivəsində.
p.s. başqa tarixi hadisələr də var idi, amma ibnəlik eliyib sadəcə özümə maraqlı olanları yazdım.

strategiya oyunları

rtslərdən:
(baxma: red alert 3)
(baxma: empire of earth)
(baxma: empire of earth 2) həmçinin bu oyunun the art of supremacy addonu
(baxma: supreme commander)
(baxma: the entente: battlefields world war 1) * dadı damağımda qalıb
janrla tanışlığım age of empires 2: the conqueror expansion sayəsində olub.
iqtisadi simulyasiya:* bunlar da rts-dir əslində
(baxma: anno seriyası)
(baxma: the settlers seriyası)
(baxma: stronghold seriyası)
və adlarını unutduğum bir neçə oyun.
başqa növ isə hərbi tərəfi əsas rol oynayan oyunlardır. bu oyunlarda iqtisadiyyat elementləri yoxdur və ya çox azdır. əvəzində hərbi gedişləri çox düşündürür. vəziyyəti nəzarətdə saxlamaq ustalıq tələb edir.
(baxma: theatre of war)
(baxma: ruse)
(baxma: wargame: european escalation) * oynamamışam
rts-dən bu qədər. başqa növ strategiya isə turn based strategy, qısaca tbs:
əlbəttə ki, civilization seriyası, xüsusilə də civilization 5.
həm rts həm də tbs elementlərinə sahib olan oyunlar:
(baxma: total war seriyası)
və çoxlarının tanımadığı əfsanə oyun: (bax: rise of nations)

şeytan

tanrıdan daha yalnız olan varlıq. heç vaxt yalan demədi, insanların çirkin sifətlərini özlərinə göstərdi sadəcə. ona inanılmasını da istəmədi heç vaxt. tanrı kimi natamamlıq kompleksi yox idi. insan var olduqca təhqir olundu, alçaldıldı, amma varlığını bir zəruriyyət sayıb işini görməyə davam etdi. və bir də ki:
#96075

falsifikasionizm

kritik rasionalizmdə bir elm nəzəriyyəsidir* ben bilmem, vikipediya bilir . bu elm nəzəriyyəsinə görə* diqqət! elmi nəzəriyyə yox, elm nəzəriyyəsi bir hipotez, nəzəriyyə ya da hər nəysə heç vaxt sübut edilə bilməz, amma təkzib edilə bilər. bu düşüncə elm haqqındakı klassik təsəvvürü dağıtdı. bir misal üstündə açıqlamağa çalışım. məsələn adı aişə olan qadınların hamısı fahişədi. klassik təsəvvürə görə elmin tapşırığı, məqsədi adı aişə olan bütün qadınları tapıb, onların qəhbə olduqlarından əmin olmaq və beləcə nəzəriyyəni sübut eləməkdir. sizin də başa düşdüyünüz kimi bu prinsipcə mümkündür, amma praktiki olaraq mümkün deyil. amma adı aişə olub qəhbə olmayan qadınları tapmaq daha asandır. ona görə də falsifikasionizmdə bir nəzəriyyəni sübut yox, təkzib eləməyə çalışılır.

güldürən qəribə yuxular

milli məclisdə oturduğunu görmək. görürəm, dostumla oturmuşuq milli məclisdə. spiker nəsə danışır, heç bilmirəm indiki spikerimiz kimdi. mən murtuzu görmüşdüm. hə axırı bu nəsə danışır, ekranda da ona uyğun nəsə göstərirlər. deputatların, həmçinin bizim qabağımızda da mövzunun özəti durur. dostum həmin şeyi vərəqliyir, mənim amma ürəyim sıxılır. başımı qoymuşam stolun üstünə, gah telefona, gah da spikerə baxıram. ən maraqlısı indi gəlir. kimsə gəldi, bizi götürdü apardı kitab daşıtmağa. dedi içəridə ən cavanı sizsiz, bir zəhmət kömək eliyin. dostumla hərəmiz bir yığın kitab götürüb daşımışıq.

carl friedrich gauss

1777-ci ildə almaniyada doğulan riyaziyyatçı, astronom, fizikdir. elmi nailiyyətləri saymaqla bitməz. modern xətti regressiya hesablamaları gauss-un əməyinin nəticəsidir. hələ 18 yaşı olarkən ortaya atdığı ən kiçik kvadratlar metodu isə riyazi statistikanın əsasını təşkil edir. normal paylanma funksiyası qaussun adınadır. çox sayda funksiyanın, integral hesablamalırının banisidir. özünün statistik hesablamalarından sonra ceres astroidini aşkar eləmişdir. evklid həndəsəsindən kənara çıxan ilk riyaziyyatçı olmuşdur. qeyri-evklid həndəsəsinin əsaslarını yaratmışdır. albert einstein sonradan özünün ümumi nisbilik nəzəriyyəsində bu həndəsədən istifadə etmişdir. fizika-da potensial nəzəriyyəsi üzərində işləmişdir. bundan başqa dünyanın magnit sahəsi üzrə araşdırmalar aparmışdır. adam ilk geoid araşdırmasının aparılmasını təklif edib. nə olduğunu bilmirəm amma onu bilirəm ki, onun təklifindən 150 il sonra belə bir araşdırma aparmaq mümkün olub. 30 yaşında universitet professoru və bir rəsədxananın direktorluğuna başlıyıb.
məncə gauss-un nailiyyətlərini görəndə `hasssiktir` deyən təkcə mən deyiləm. adam əjdahadı, burnunu hər yerə salıb. dövrünü bir xeyli qabaqlayıb. 21 yaşında ikən tamamladığı bir kitabı, riyaziyyatın ən təməl kitablarından sayılır. bəzi nəşr olunmamış nailiyyətləri isə ölümündən sonra əl yazmaları qurdalandıqda ortaya çıxıb. bizim bir doktor deyirdi ki, riyaziyyatda nə anlaşılmazlıq yaranırsa, onu keçmək üçün sehirli bir kəlimə var: gauss. doğurdan da elədi. adamın adını görməkdən bezmişəm mk. möcüzə imiş adam. vaxtım olduqca nailiyyətlərini başa düşdüyüm qədəri ilə izah etməyə çalışacam.
1855-ci ildə vəfat edib. ölümündən bir il sonra kral üzərində gauss-un şəkli və latınca `riyaziyyatçıların kralına` ifadəsi olan dəmir pullar basdırıb.

« / 20 »
Notice: Undefined variable: user_id in /var/www/soz6/sds-themes/vengeful-light/profile.php on line 1336


blok -   başlıqlarını gizlət
Notice: Undefined variable: user_id in /var/www/soz6/sds-themes/vengeful-light/profile.php on line 1343

Son bəyənilənlər