...

zaman

| elm

facebook twitter əjdaha lazımdı   googllalink
sözaltı etiraf - sözaltı günlük - sözaltı sözlük - ən bəyənilən ekşi sözlük entryləri - türklərin sevilməyən cəhətləri - yalnızlıq - yazarların paylaşmaq istədikləri şeirlər - erkin qədirlinin sözləri - öyrənildiyində təəccübləndirən məlumatlar - düşün ki o bunu oxuyur
/ 2 »


    0 əjdaha!

    11.01.2016 07:21, timidus
    2. zaman elmi olaraq açıqlanmayacaq bu entrydə. bu ona görədir ki, məlum yazarın məlumatı kifayət qedər yoxdur. sadəcə avam lisanı kal ilə bilbədahə hüccətlər ziyasında bəzi əmsallər ilə məlumat veriləcək.
    "zaman" hərbir canlı üçün fərqlidir. məsəl üçün insanda dünyanın dönüş vaxtına görə bəlirlənir. gün təxmini olaraq 24 saatdır. ancaq bu kəpənəklər vəya nebatatlar üçün belə deyil. onların zaman qəvramı tamam fərqlidir. beləki bir sincapın yuxu vəya ömür sürəsi ilə insandaki mikyas olunduqda çox fərqli sonuclar çıxır. axirət inancı olanlara görə isə, dünya həyatı yarım gün vəya daha az bir vaxtdır axirət həyatına nəzərən. buna illər əvvəl çəkilmiş matrix filmlərində də biraz diqqət çəkmişdilər. birazda kuantum teorisi bu işin içində var. bu entry bilmədiyi sularda yüzmək niyyətində olmayacaq. bu sözlə qısa və əsl məlumat veriləcək.
    yuxunuzu çox fazalıdan daha fərqli bir şəkildə dəyərləndirəbilərsiniz. entry-nin yiyəsidə buna inanır ki, da vinci əgər özü də biraz bunu bilsəydi bəlkə bu yöntəmi təst eliyib çox fazalıdan imtina edərdi.

    yatmamışdan əvvəl az yeyin. mümkünsə qarın qurultusu olmayacaq qədər boş olsun medəniz. yuxuya getdikdə özünüzü 6 saatlıq yuxu yatacağınıza inandırın. ancaq bu yuxuyu başqa boş bir aləm, məkan zamandan münəzzəh bir yerdə keçirəcəyinizi fikirləşin. həmin yerdə 15 dq-lik yuxu 6 saatlıq dünya yuxusuna bərabər olsun. bunu beyninizə inandırın. özünüzə xəyali, zamandan münəzzəh bir yer təyin edin və orda istədiyiniz miqdarda yuxunu dünya yuxusuna bərabər qılın. tam yuxuya getməmişdən əvvəl isə 4-5 dəfə yataqdan birdən qalxın. bəli birdən irkilən kimi. çünki hissədərək edərsinizsə 15 dq sonra qalxdıqda da 6 saatlıq yuxunun həzzi ilə zirək bir şəkildə qalxmış olacaqsınız. yenə əsas məsələ odur ki, qalxmaq üçün səbəbiniz olsun. jack london-u nümunə götürəbilərsiniz. təxmini belə bir şey dəmişdi -yuxudan nifrət edirdim. çünki yuxuda olduqda öyrənəbilmirdim. buna görədə yuxudan qalxdıqda çox zirək qalxır və özümə "19 dəyərli saatım var işləmək üçün" deyərək xoş əhvalda olurdum...

    0 əjdaha!

    13.08.2016 22:53, atarlı
    3. " zaman nədir? kimsə soruşmasa nə olduğunu bilirəm. amma birinə açıqlamaq istəsəm, artıq, bilmirəm… əminəm ki ,keçib getmiş olmasa “keçmiş” zaman olmayacaq. bir şey gələcək olmasa gələcək zaman da olmayacaq. bəs necə olur ki keçmiş və gələcək var ola bilirlər?

    keçmiş artıq yoxdur. gələcək isə hələki yoxdur. indiki zaman davamlı olaraq varsa, keçmişə qarışmayacaqsa, indiki zaman deyil sonsuzluq olmazdımı?
    yaxşı ,amma, indiki zaman var ola bilmək üçün keçmişə qarışması gərəkirsə, mövcudluğunu yox oluşuna möhtac olan bir indinin varlığından necə bəhs edilə bilər? demək ,zaman yoxluğa meyl etdiyi ölçüdə var olan şeydir.”

    avqustin avrelius
    avqustin - qərb xristianlığının ən böyük ilahiyyatçılarından və filosoflarından biri, xristian kilsəsinin müqəddəs atası .tarixdə 100 ən çox öyrənilmiş şəxsiyyətlər siyahısına daxil edilib.

    avqustin indiki zaman, keçmiş və gələcək kimi zaman kateqoriyalarını izah etməyə cəhd etmişdir. onun gəldiyi nəticəyə görə, əslində keçmiş və gələcək anlayışları mövcud deyil. onlar indiki zamana aiddirlər. yəni yalnız indiki zamanda o anlayışlar keçmiş və gələcək kimi düşünülə bilər.
    keçmiş - insan yaddaşı ilə, gələcək isə - ümidlə bağlıdır.

    6 əjdaha!

    22.08.2016 17:46, aprel 1
    4. Daha çox Texnologiyada istifadə olunan zaman vahidləri bunlardır. (2016)

    nanosaniye - (ns və ya nsan)saniyənin milliyarda biridir (10-9 s) Operativ yaddaş qurğusunda (RAM) yazma və oxunma əməliyatları bu vahidlə ölçülür. Admiral Grace Hopper nanosaniyə haqqda təsəvvür yaratmaq üçün əlində 30 santimetrlik naqil tutub bu müddət ərzində işığın hərəkət etdiyi yolun uzunluğun göstərir.
    (youtube: )


    millisaniyə (ms və ya msan) saniyənin mində biridir. Daha çox CD -ROM və hard disklərin yazma və oxuma əməlliyatların müddətlərin ölçmək və kompüter şəbəkələrində paket göndərmə, qəbul etmə müddətləri bu vahidlə ölçülür.

    microsaniyə (mus ) saniyənin millionda biridir (10-6 s) . Flash cardlara yazma və oxuma əməliyyatı bu vahidlə ölçülür.

    pikosaniyə saniyənin trilliyonda biridir.(10-12 s) mikroprosessorlar da (CPU) periodunu ölçərkən istifadə olunur.

    femtosaniya nanosaniyənin millionda biridir. (10-15 s). Lazer texnologiyalarinda bu vahid geniş istifadə olunur.

    attosaniyə nanosaniyənin milliyarda biridir. (10-18 s). Foton araşdırmalarında bu vahiddən istifadə edirlər.

    3 əjdaha!

    22.08.2016 19:19, sistem robotu
    5. dünyada ən amansız şeydir zaman. eləcə axıb gedir. əvvəl uşaqlığını, sonra gəncliyini əlindən alır və qocalığı, çarəsizliyi gətirir. geri qaytara bilmirsən zamanı, düzəltməkçün səhvləri, dəyərləndirməkçün şansları, yaşamaqçün yenidən gözəl anları.

    7 əjdaha!

    22.08.2016 20:11, luna

    3 əjdaha!

    22.08.2016 20:31, adtapabilmedim
    7. insanların təbiət hadisələrinin periodikliyinə verdiyi ad. Məsələn, yer günəş ətrafında bir dəfə dönür. Kainat demir ki mənim içimdə bir il oldu. Bu sadəcə bizim həyatımızı asanlaşdırmaq üçün adlandırdığımız bioloji saatdır.

    1 əjdaha!

    26.12.2018 01:19, boyka
    8. Ps. Elmi ədəbiyyatdan yox, dini ədəbiyyatdan istifadə edilib.
    Dini baxış
    Bəzi insanlar, "necə olsa qədərimdə nə varsa o olacaq, o zaman mənim heç bir şey etməyimə ehtiyac yoxdur" deyərək yanlış qədər anlayışı qəbul edirlər. Yaşadıqlarımızın qədərimizdə müəyyən olduğu həqiqətdir. Biz daha o hadisəni yaşamadan əvvəl o hadisə Allah qatında yaşanmışdır və məlumatı da bütün təfərrüatı ilə Allah qatındakı Lövhü Məhfuz adlı kitabda yazılıdır. Ancaq, Allah hər insana sanki hadisələri dəyişdirməyə, öz qərar və seçiminə görə hərəkət etməyə imkanı varmış kimi bir hiss verir. Məsələn insan, su içmək istədiyində bunun üçün "qədərimdə varsa içərəm" deyərək oturub gözləməz. Bunun üçün qalxar, stəkanı götürər və suyu içər. Həqiqətən də qədərində təsbit edilmiş stəkanda, təsbit edilmiş miqdarda su içər. Ancaq, bunları edərkən öz iradəsi və istəyi ilə etdiyinə dair hiss duyar. Və həyatı boyunca bu hissi hər etdiyi işdə yaşayar. Bir xəstəliyi olduğunu öyrənən təslimiyyətli insan, bunun qədərində olduğunu bildiyi üçün hədsiz təvəkküllü davranar. "Allah bunu qədərimdə yaratdığına görə, mütləq böyük bir xeyr var" deyə düşünər. Amma "hər nə olsa qədərimdə sağalmaq varsa sağalaram" deyərək tədbir görmədən gözləməz. Əksinə, ola biləcək bütün tədbirləri görər. Həkimə gedər, qidalanmağına diqqət yetirər, dərman qəbul edər. Ancaq getdiyi həkimin, həkimin tətbiq etdiyi müalicənin, dərmanların, bunların öz üzərində nə qədər təsirli olacağının, sağalıb sağalmayacağının, qısası hər incəliyin qədərində olduğunu unutmaz. Quranda, insanların yaşadıqları hər şeyin əvvəlcədən bir kitabda yazılı olduğu belə bildirilir:

    Yer üzündə baş verən və sizin öz başınıza gələn elə bir müsibət yoxdur ki, Biz onu yaratmamışdan əvvəl o, bir kitabda (lövhi-məhfuzda) yazılmamış olsun. Bu, Allah üçün çox asandır! Bu sizin əlinizdən çıxana kədərlənməməyiniz və sizə də verilənə sevinib qürrələnməməyiniz üçündür. Allah özünü bəyənən, (özü ilə) fəxr edən heç bir kəsi sevməz! (Hədid Surəsi, 22-23)

    Buna görə də qədərə iman edən bir insan başına gələn heç bir hadisədən ötəri kədərlənməz, ümidsizliyə qapılmaz. Əksinə çox təvəkküllü, təslimiyyətli davranar və daim rahat olar. insanın qarşılaşdığı çətinliklər də, əldə etdiyi müvəffəqiyyət və zənginliklər də, dini baxımdan, Allahın təqdiri nəticəsində baş verir.

    "Heç şübhəsiz, Biz hər şeyi qədər ilə yaratdıq." (Qəmər Surəsi, 49). Yalnız insanların deyil, bütün canlıların, əşyanın, Günəşin, Ayın, dağların, ağacların, hər varlığın Allah qatında təyin olunmuş bir qədəri vardır. Qədəri inkar edən insan da qədərində "qədəri inkar etmək" olduğu üçün inkarçıdır.

    "Bu qəm qüssədən sonra Allah sizə rahatlıq üçün xəfif bir uyğu göndərdi. O sizin bir qisminizi bürüdü. O biri qisminiz isə ancaq öz canlarının harayına qalaraq: "Bu işdə bizim üçün bir şey (xeyir) varmı?" - deyə Allaha qarşı haqsız yerə, cahiliyyətə xas olan düşüncələrə qapıldılar. Onlara de: "Əlbəttə, bütün işlər Allaha məxsusdur (Allahın əlindədir)". Onlar sənə açıb bildirmədikləri şeyləri öz ürəklərində gizlədərək: "Əgər bu işdə bizim üçün bir şey (bir qələbə) olsaydı, elə buradaca öldürülməzdik", - deyirlər. De: "Əgər siz evlərinizdə olsaydınız belə, alınlarına ölüm yazılmış kəslər yenə çıxıb əbədi yatacaqları (öləcəkləri) yerlərə gedərdilər ki, Allah (bununla) sizin ürəklərinizdə olanları (səmimiyyət və ikiüzlülüyü) yoxlayıb aşkara çıxartsın və qəlblərinizdə olanları (niyyətlərinizi) təmizləsin. Allah ürəklərdə olanları biləndir!" (Ali-imran Surəsi, 154)

    Ayədə də görüldüyü kimi, bir insan ölməmək üçün xeyr və ibadət olan bir işdən qaçsa belə əgər ölüm yazılmışsa onsuzda öləcək. Hətta, ölümdən qaçmaq üçün istifadə etdiyi yollar və üsullar da qədərində müəyyəndir və hər insan qədərindəki hadisəni yaşayacaq. Allah, bu ayədə də insanlara qədərlərində yaratdığı hadisələrin məqsədinin onları sınamaq və onların ürəklərini təmizləmək olduğunu ifadə edir.

    Qəmər Surəsinin aşağıdakı ayələrində isə insanın hər etdiyinin sətir-sətir yazılı olduğu bildirilir, cənnət xalqının yaşadıqları isə yaşanmış hadisələr olaraq izah edilir. Daha əvvəl də ifadə edildiyi kimi, cənnətdəki gerçək həyat bizim üçün gələcəkdir. Ancaq, cənnətdə olanların həyatları, söhbətləri, ziyafətləri bu anda Allahın hifzində var. Biz doğulmadan əvvəl də bütün insanlığın dünyadakı və axirətdəki gələcəyi Allah qatında bir an içində yaşanmışdır və Allahın hifzində mühafizə edilir:

    Onların etdiyi hər şey (əməllərinin yazıldığı) dəftərlərdədir!

    Kiçik, böyük hər şey sətir sətir (yazılı)dır.

    Şübhəsiz ki, müttəqilər (axirətdə) cənnət bağlarında və çaylar kənarındadırlar.

    (Heç bir yersiz söhbətə və günaha təhrik olunmayan) haqq məclisində, qadir hökmdarın (Allahın) hüzurundadırlar. (Qəmər Surəsi, 52-55)

    Qeyd: bu və bundan sonrakı ayələr Qurani-Kərimin ərəbcə orijinalındakı zaman formasındadır. Burada Ali Bulaçın Qurani Kərimin Türkcə Məalından istifadə edilmişdir.

    Allah qatında zamanın tək bir an olduğunu, Allah üçün keçmiş və gələcəyin olmadığını Quranda istifadə edilən üslubdan da anlaşılır. Görüldüyü kimi bizim üçün gələcək zamanda olacaq bəzi hadisələr, Quranda çoxdan olub bitmiş hadisələr kimi izah edilir. Çünki Allah keçmişi də gələcəyi də, bir an olaraq zatən yaratmışdır. Bu səbəblə gələcəkdə olacağı izah edilən bir hadisə onsuz da olub bitmişdir. Amma biz görmədiyimiz üçün onu gələcək zənn edirik. Məsələn, axirətdə insanların verəcəkləri hesabatın bildirildiyi ayələr, çoxdan olub bitmiş hadisə kimi izah edilir:

    Sur üfürüldü, Allahın göylərdə və yerdə olan istədiyi kimsələrdən başqa, dərhal hamı yıxılıb öldü. Sonra bir daha ona üfürüldü, artıq onlar ayağa qalxmış vəziyyətdə müşahidə edirlər.

    Yer öz Rəbbinin nuru ilə işıqlandı, kitab qoyuldu, peyğəmbərlər və şahidlər gətirildi, onlar arasında ədalətlə hökm verildi...

    Kafirlər dəstə-dəstə Cəhənnəmə sürükləndilər...

    Rəbbindən qorxanlar da dəstə-dəstə Cənnətə sövq edildilər...

    (Zumər Surəsi, 68-73)

    Yuxarıdakı ayələrdə, ölümümüzdən sonra yaşanacaq hadisələr, yaşanmış və bitmiş hadisələr kimi izah edilir. Çünki Allah, bizim tabe olduğumuz nisbi zaman ölçüsünə tabe deyil. Allah bütün hadisələri zamansızlıqla təqdir etmiş, insanlar bunları etmiş, bütün bu hadisələr yaşanmış və nəticələnmişdir. Kiçik böyük hər cür hadisənin, Allahın məlumatı daxilində həyata keçdiyi və bir kitabda yazıldığı ayədə xəbər verilir:

    Sən nə iş görsən, Qurandan nə oxusan, nə iş görsəniz, onlara daldığınız (onları etdiyiniz) zaman Biz sizə şahid olarıq. Yerdə və göydə zərrə qədər bir şey sənin Rəbbindən gizli qalmaz. Ondan daha böyük, daha kiçik elə bir şey də yoxdur ki, açıq-aydın kitabda (lövhi-məhfuzda) olmasın! (Yunus Surəsi, 61)

    Ps 2. xaiş edirəm yazdıqlarıma perspektif yaxınlaşın.
    9. fiziki və zehni proseslərin gedişatının forması, dəyişiklik ehtimalı üçün şərt, Fəlsəfəfizikanın əsas konsepsiyalarından biri, bütün cisimlərin mövcudluğu müddətinin ölçüsü, hadisələrdəki proseslərin və proseslərin özünün, dəyişmənin və inkişafın ardıcıl dəyişməsinin xüsusiyyəti, eyni zamanda nisbilik nəzəriyyəsində inkişaf edən vahid məkan-zaman koordinatlarından biri.

    beynəlxalq sistemdə Vahidi - saniyə

    1. qiqail - 1.000.000.000 il (Günəş və Yerin yaşı təxminən 4,5 qiqaildir)
    2. Minillik - 1000 il
    3. Əsr - 100 il
    4. il 365/366 gün
    5. Rüb 3 ay - 1/4 il
    6. Ay ≈ 3 onillik - 28-31 gün, lakin ən çox 30 gün istifadə olunur
    7. Həftə - 7 gün
    8. Gün - 1/7 həftə
    9. Saat - 1/24 gün
    10. Dəqiqə - 1/60 saat
    11. Saniyə - 1/60 dəqiqə
    12. Dərəcə - 1/60 saniyə
    13. Milisaniyə - 10-3 saniyə (qısa güllə hərəkəti)
    14. Mikrosaniyə - 10-6 saniyə (damla ayrıldıqda istmusun davranışı)
    15. Nanosaniyə- 10-9 saniyə (boş yerlərdə kristal səthininin yayılması)
    16. Pikosaniyə - 10-12 saniyə (kristal qəfəs titrəmələri, kimyəvi əlaqələrin əmələ gəlməsi və pozulması)
    17. Femtosaniyə - 10-15 saniyə (atomların titrəmələri, işıq dalğasında EM sahələri)
    18. Attosaniyə - 10-18 saniyə (rentgen şüaları aralığındakı EM rəqsləri dövrü, elektron atomlarının daxili qabıqlarındakı elektronların dinamikası)
    19. Zeptosaniyə - 10-21 saniyə (nüvə reaksiyalarının dinamikası)
    20. ioktosaniyə - 10-24 saniyə (qeyri-sabit elementar hissəciklərin doğuşu / çürüməsi)

    Həm klassik, həm də nisbi fizikada, zaman-zaman koordinatından vaxtın ölçülməsi üçün istifadə olunur (relyativistik halda, həm də məkan koordinatları), üstəlik ənənəvi olaraq gələcək üçün " " işarəsini, keçmiş üçün isə "-" işarəsini istifadə etmək adəti var. Bununla birlikdə, zaman koordinatının mənası klassik və nisbi vəziyyətlərdə fərqlidir (bax: Zaman oxu)

    Astronomiya və naviqasiya vaxtı dünyanın gündəlik fırlanması ilə əlaqələndirilir. Zamanlama üçün bir neçə konsepsiya istifadə olunur.

    1. Yerli aydın günəş vaxtı - günorta, günəşin yerli meridiandan keçməsi ilə müəyyən edilir (gündəlik hərəkətdə ən yüksək nöqtə). Əsasən naviqasiya və astronomiya tapşırıqlarında istifadə olunur. Bu gün saatı ilə göstərilən vaxtdır.
    2.Yerli orta günəş vaxtı - il ərzində Günəş bir qədər qeyri-bərabər hərəkət edir (fərq ± 15 dəq), buna görə də orta günəş vaxtı ilə üst-üstə düşən şərti olaraq bərabər cərəyan vaxtı tətbiq olunur. zaman hər coğrafi uzunluq üçün fərqlidir.
    3. Universal Time (Greenwich, GMT) - əsas meridianda günəş vaxtı deməkdir (Greenwich yaxınlığından keçir). Yenilənmiş universal vaxt, atom saatı istifadə edilərək sayılır və UTC (Universal Time Coordined, UTC) adlanır. zaman bütün dünya üçün eyni olduğu qəbul edilir. Astronomiya, naviqasiya, astronavtika və s. istifadə olunur.
    4. Sidereal vaxtı - gecə bərabərləşməsinin yuxarı zirvəsində qeyd olunur. Astronomiyada və naviqasiyada istifadə olunur.
    Astronomik zaman yuxarıdakıların hamısı üçün ümumi bir anlayışdır.
    5. Zona vaxtı - hər bir yaşayış məntəqəsində özünün yerli günəş vaxtına sahib olmaq üçün yaranan narahatlıq üzündən dünya 24 saat qurşağında qeyd olunur və bu müddət eyni sayılır və qonşu vaxt zonasına keçidlə tam 1 saat dəyişir.
    5. Dekret vaxtı - "standart vaxt və bir saat" vaxtının hesablanması qaydası. 1930-cu ildə bütün SSRi-də saat əqrəbi 1 saat irəli çəkildi. Məsələn, rəsmi olaraq ikinci saat qurşağında olan Moskva, Greenwich-dən 3 saat fərqli bir vaxt istifadə etməyə başladı. Uzun illər SSRi-də və Rusiyada yay vaxtı əsas mülki vaxt idi.
    6. Yay vaxtı (yay vaxtı, yay vaxtı) - əllərin mövsümi hərəkəti, yazda 1 saat irəli, payızda 1 saat geri.
    Yerli vaxt (standart vaxt, yerli standart vaxt) müvafiq ərazinin yerləşdiyi saat qurşağının vaxtıdır. Konsepsiya, Rusiyada standart vaxt və yay vaxtı anlayışları əvəzinə 2011-ci ildə federal qanunla tətbiq edildi.


    Fəlsəfədə zaman - geriyə dönməsi mümkün olmayan, geri dönməz bir cərəyandır (zaman yalnız bir istiqamətdə - keçmişdən bu gündə, bu gündən gələcəyə axır)

    Metrologiyada isə zaman, fiziki bir kəmiyyət, Beynəlxalq Vahidlər Sisteminin yeddi əsas kəmiyyətdən biri və uzunluqdan sonra "ikinci" vahid

    1. istifadə olunan simvollar

    Zamanı təyin etmək üçün, Latın əlifbasının t simvolunddan istifadə olunur (latınca - "tepmus"- zaman) və ya yunan əlifbasının simvolu τ-dan istifadə olunur. Riyazi düsturlarda zaman fərqi tez-tez fərqlənən dəyişən üzərində bir nöqtə ilə işarələnir (məsələn, Laqranj düsturu)

    2. Zamanın xüsusiyyətləri

    Zaman özünün biryönümlülüyü ilə xarakterizə olunur (bax: Zaman oxu), bir ölçülü, yəni bir sıra simmetriya xüsusiyyətlərinin olmaması ilə fərqlənir.

    Həm də zaman fiziki bir kəmiyyət olaraq müəyyən bir istinad çərçivəsindəki dövri proseslər ilə təyin olunur, zaman miqyası qeyri-bərabər (Yerin Günəş ətrafında və ya insan nəbzi) və vahid ola bilər. Vahid istinad çərçivəsi "tərifə görə" seçilir; Məsələn, əvvələr, zaman mövhumu günəş sistemi cisimlərinin hərəkəti ilə əlaqələndirilirdi (efemeris vaxtı) və indi yerli vaxt olaraq atom vaxtından istifadə edilir. atom vaxtında saniyənin standartı, sezyum-133 atomunun torpaq vəziyyətinin iki hiperfin səviyyələri arasındakı keçidə uyğun gələn 9 192 631 770 radiasiya dövrüdür. Qeyd etmək lazımdır ki, bu tərif özbaşına deyilməyib, eksperimental fizikanın inkişafının bu mərhələsində bəşəriyyət üçün mövcud olan ən dəqiq dövri proseslərlə əlaqələndirilir.

    3. zamanın yönümü

    Müasir alimlərin əksəriyyəti keçmiş və gələcək arasındakı fərqin prinsipial, təməl olduğuna inanırlar.

    Stephen Hawking, A Brief History of Time
    adlı kitabında yazır:

    Elm qanunları zamanı "irəli" və "geri" istiqaməti ilə ayırd etmir. Ancaq gələcəyi keçmişdən fərqləndirən ən az üç zaman oxu var. Termodinamik ox, pozğunluğun artdığı zaman istiqamətidir; psixoloji ox - gələcəyi deyil, keçmişi xatırladığımız zaman istiqaməti; kosmoloji ox, Kainatın daralmadığı, genişləndiyi zaman istiqamətidir. Psixoloji bir oxun praktik olaraq bir termodinamik oxa bərabər olduğunu göstərdim, buna görə hər ikisi də eyni istiqamətə yönəldilməlidir.

    Keçmişin özünəməxsusluğu olduqca məqbul sayılır. Gələcək üçün müxtəlif "alternativ" variantların olması və ya olmaması ilə bağlı alimlərin fikirləri fərqlidir

    Zamanın "başlanğıcı"nın big bang olduğu və zamanın keçməsinin Kainatın genişlənməsindən asılı olduğu, zamanın kosmoloji oriyentasiyası haqqında bir fərziyyə də var

    4. zamandan asılılıq

    Bütün dünyamızdakı hadisələr, vəziyyət zamandan asılı olduğundan, hər hansı bir sistemin vəziyyəti, ümumiyyətlə olduğu kimi zamandan asılı ola bilər. Bununla birlikdə, bəzi müstəsna hallarda, hər hansı bir kəmiyyətin zamana olan asılılığı əhəmiyyətsiz ola bilər, buna görə yüksək dəqiqliklə bu xüsusiyyət zamandan asılı hesab edilə bilər. Bu cür kəmiyyətlər bir sistemin dinamikasını təsvir edərsə, qorunan kəmiyyətlər və ya hərəkətin inteqralları adlanır. Məsələn, klassik mexanikada təcrid olunmuş sistemin ümumi enerjisi, ümumi impulsu və ümumi açısal impulsu hərəkətin ayrılmaz hissəsidir.

    Müxtəlif fiziki hadisələri üç qrupa ayırmaq olar:

    1. stasionar - əsas xüsusiyyətləri zamanla dəyişməyən hadisələr. Stasionar bir fenomenin faz portreti sabit bir nöqtə ilə təsvir olunur;
    2. qeyri-stasionar - zamandan asılılığın kökündən vacib olduğu hadisələr. Stasionar olmayan bir fenomenin faz portreti müəyyən bir trayektoriya boyunca hərəkət edən bir nöqtə ilə təsvir olunur. Bu da öz növbəsində aşağıdakılara bölünür:
    2.1. dövri - fenomendə aydın bir dövriyyə müşahidə olunursa (faz portreti qapalı bir əyridir);
    2.2. Periodik-dövri - ciddi mənada dövri deyil, ancaq kiçik bir miqyasda dövri kimi görünürlər (faz portreti demək olar ki, qapalı bir əyridir);
    2.3. xaotik - aperiodik fenomenlər (faz portreti müəyyən bir ərazini az-çox, bərabər süzən açıq bir döngədir, cazibədir);
    3. yarı stasionar - qəti şəkildə desək, qeyri-sabit olan fenomenlər, lakin təkamülün xarakterik miqyası.

    5. Zaman konsepsiyası:

    Hal-hazırda belə bir konsepsiyanı "zaman" kimi izah edən, ümumiyyətlə qəbul edilmiş tək bir nəzəriyyə yoxdur. Bu fenomeni əsaslandırmağa və təsvir etməyə çalışan bir çox nəzəriyyə irəli sürülür (bunlar daha ümumi nəzəriyyələrin və fəlsəfələrin bir hissəsi də ola bilər).

    5.1 Elmdə Qəbul Edilən Konsepsiyalar:

    Klassik fizikada zaman fasiləsiz bir kəmiyyətdir, dünyanın heç bir mövhumu ilə təyin olunmayan apriorik xüsusiyyətidir. Zamanı Ölçmək üçün əsas olaraq, müəyyən bir müddətin standartı kimi tanınan müəyyən, ümumiyyətlə, dövri, hadisələr ardıcıllığından istifadə olunur. Saatın prinsipi buna əsaslanır.

    Bir müddət axını kimi zaman dünyadakı bütün proseslərin gedişatını bərabər şəkildə təyin edir. Dünyadakı bütün proseslərin, mürəkkəbliyindən asılı olmayaraq, zamanın gedişinə təsiri yoxdur. Buna görə klassik fizikada zamana mütləq deyilir:

    isaac newton : Mütləq, həqiqi riyazi zaman, özü və öz mahiyyəti etibarilə, xariclə heç bir əlaqəsi olmadan bərabər axar ... Bütün hərəkətlər sürətlənə və ya yavaşlaya bilər, ancaq mütləq zamanın gedişi dəyişə bilməz

    Zamanın mütləqliyi, Galileonun çevrilmələri ilə əlaqəli Nyuton mexanikasının tənliklərinin dəyişməzliyində riyazi olaraq ifadə olunur. Keçmişdəki, indiki və gələcəkdəki bütün zaman anları bir-birinə bərabərdir, zaman homogendir. Zaman axışı dünyanın hər yerində eynidir və dəyişə bilməz. Hər bir həqiqi rəqəmə zaman anı verilə bilər və əksinə, zamandakı hər ana həqiqi bir nömrə verilə bilər. Beləliklə, zamanın davamlılığı təşkil edir. Evklid məkanındakı hesablaşma (hər nöqtəni bir ədədə uyğunlaşdırmaq) nöqtələrinə bənzər şəkildə, bütün nöqtələri indiki vaxtdan sonsuza qədər keçmişə, sonsuz bir şəkildə gələcəyə doğru hesab edə bilərsiniz. Vaxtı ölçmək üçün yalnız bir ədədə ehtiyac var, yəni zaman bir ölçülüdür. Zaman aralıqları paralel vektorlarla əlaqələndirilə bilər, bunlar xətt seqmentləri kimi əlavə oluna bilər. Zamanın homogenliyinin ən vacib nəticəsi enerjiyə qənaət qanunudur (Noether teoremi. Nyuton mexanikasının tənlikləri və Maksvellin elektrodinamikasına görə, zaman, işarəsi əksinə dəyişəndə ​formasını dəyişmir. Zamanın tərsinə (T-simmetriya) nəzərən əks işarə ilə simmetrikdirlər. Klassik mexanika və elektrodinamikada zaman geri çevrilir.

    Klassik fizikada zaman və məkan anlayışları arasındakı əlaqə impuls və enerji xüsusiyyətləri arasındakı əlaqə vasitəsi ilə özünü göstərir. impulsdakı dəyişiklik (qorunması fəzanın simmetriya xassəsi ilə əlaqələndirilir - bərabərlik) qüvvənin zaman xarakteristikası ilə müəyyən edilir - onun impulsu F∆t düsturu ilə və enerjidəki dəyişiklik (qorunması zamanın oxşar xüsusiyyəti ilə əlaqələndirilir) gücün məkan xarakteristikası - onun işi F∆t düsturu ilə hesablanır.

    5.2 Termodinamika və Statistik Fizikada zaman konsepsiyası:

    Termodinamikanın ikinci qanununa görə, təcrid olunmuş bir sistemdə entropiya ya dəyişməz qalır, ya da artır (tarazlıq olmayan proseslərdə). Bununla birlikdə, termodinamikada zaman anlayışı ümumiyyətlə nəzərə alınmır və proseslərin axın istiqaməti ilə zaman axınının istiqaməti arasındakı əlaqə bu fizika sahəsinin çərçivəsindən kənara çıxır.

    Balanssız statistik mexanikada entropiyanın zamanla arasındakı əlaqə daha açıq şəkildə göstərilir: zaman keçdikcə təcrid olunmuş qeyri-tarazlıq sisteminin entropiyası artacaq, statistik tarazlığa çatana qədər, yəni proses axınının istiqaməti zaman axınının istiqaməti ilə üst-üstə düşür.

    Zamanın keçməsinin ayrı-ayrı hadisələrə və ya cisimlərə deyil, bütövlükdə Kainatın sürətləndirməsi ilə bağlı müxtəlif fərziyyələr irəli sürülmüşdür.

    Kainatın genişlənməsinin obyektlərinin mürəkkəbləşməsi ilə eyni vaxtda müşahidə olunması, müsbət sürətlənməsi istər-istəməz, bu ifadənin bir-biri ilə əlaqəli proseslər olan daimi bir enerji axınının olması barədə nəticəyə gətirib çıxarır. Beləliklə, həm xaricdən hadisələr ardıcıllığı olaraq qəbul edilən, həm də daxili bir sensasiya olaraq verilən zaman, bütün komponentləri tərəfindən mənimsənilən Enerjinin Kainatının həcminə olan bir axınıdır.

    Cisimlərin uyğun vaxtı bu enerjinin müxtəlif sürət və mümkün miqdarda mənimsənilməsi nəticəsində yaranır. Bu, həm də zamanın dönməzliyi və ya "yarım ölçülü" olması ilə əlaqəsini izah edir - Kainatın həcmində enerji konsentrasiyası daim artır. Zamanın keçməsini sürətləndirmək üçün bu vəziyyətdə Kainatın həcminin ölçülərinin kubuna nisbətdə artması və enerji yayılmasının mümkün olduğu səthin yalnız onların kvadratı ilə mütənasib olması kifayətdir. Nəticədə, nisbi səth sahəsi və daxil olan enerjinin səpələnmə ehtimalı Kainatın ölçüsünün artmasına nisbətdə azalır. Bu, cisimlər tərəfindən dağılmaqla deyil, yeni daxili əlaqələrin meydana gəlməsi yolu ilə çıxarılan enerji payının artmasına səbəb olur.


    Beləliklə, zaman, artıq enerjini quruluşundan çıxarmaq mümkün olmadığı zaman obyektlərin ağırlaşmasına və məhvinə səbəb olan fiziki bir fenomendir və onun geri dönməzliyi və sürətlənməsi enerji konsentrasiyasının daim artması ilə əlaqədardır.

    5.3. kvant fizikası:

    Kvant mexanikasında zamanın rolu termodinamikada olduğu kimidir: demək olar ki, bütün kəmiyyətlərin kvantlaşdırılmasına baxmayaraq, zaman xarici, kəmiyyətlənməmiş bir parametr olaraq qalır. Zaman operatorunun tətbiqi kvant mexanikasının əsaslarına görə qadağandır. Kvant mexanikasının əsas tənliklərinin özləri zaman işarəsi ilə əlaqədar simmetriyaya sahib olsalar da, ölçmə zamanı kvant-mexaniki bir cismin klassik bir ölçmə cihazı ilə qarşılıqlı təsirindən geri dönməzdir. Kvant mexanikasında ölçmə prosesi zamanla asimmetrikdir. Keçmişlə əlaqəli olaraq, obyektin vəziyyəti haqqında gələcək ehtimal məlumatı verir. Gələcəklə əlaqəli olaraq özü yeni bir mövhum yaradır

    Kvant mexanikasında zaman və enerji üçün bir qeyri-müəyyənlik mövcuddur: qapalı sistemdə enerjinin qorunma qanunu iki ölçmə yolu ilə, aralarında vaxt intervalı ilə ∆t-də, yalnız sırasının dəyərinə qədər yoxlanıla bilər>

    Bir kvant saatının dəqiqliyi termodinamikanın əsas qanunları ilə məhdudlaşır. Vaxtın ölçülməsinin dəqiqliyi nə qədər yüksəkdirsə, sərbəst enerji o qədər çox istiyə çevrilir, yəni entropiya bir o qədər sürətlə artır. Bu təsir kvant fizikası ilə, termodinamika və zaman oxu anlayışı arasındakı əlaqəni nümayiş etdirir.

    Rölativistik fizikada (Xüsusi nisbilik nəzəriyyəsi) iki əsas müddəa yazılmışdır:

    1. vakuumda işığın sürəti, bir-birinə nisbətən düzbucaqlı və bərabər hərəkət edən bütün koordinat sistemlərində eynidir.

    2. bir-birinə nisbətən düzbucaqlı və bərabər hərəkət edən bütün koordinat sistemlərində təbiət qanunları eynidir

    Ayrıca, səbəbiyyətin ümumi fəlsəfi postulatından istifadə edir: hər hansı bir hadisə yalnız ondan sonra baş verən hadisələrə təsir edə bilər və ondan əvvəl baş verən hadisələrə təsir edə bilməz. SRT, məkan-zaman aralığının, məkan-zamandakı tərcümələr qrupuna nisbətən dəyişməzliyi və izotropiya (fırlanma qrupu ilə bağlı dəyişməzlik) inersial istinad çərçivələrində məkan və zaman haqqında bir ifadəsidir. Səbəbiyyətin postulatından və işıq sürətinin istinad çərçivəsi seçiminin müstəqilliyindən belə çıxır ki, hər hansı bir siqnalın sürəti işıq sürətini aşa bilməz. Bu postulatlar, bir referans çərçivəsində eyni vaxtda olan hadisələrin birincisinə nisbətən hərəkət edən başqa bir istinad sistemində eyni vaxtda ola bilməyəcəyi qənaətinə gəlməyə imkan verir. Beləliklə, zamanın gedişi istinad çərçivəsinin hərəkətindən asılıdır. Riyazi olaraq bu asılılıq Lorentz çevrilmələri ilə ifadə olunur. Məkan və zaman, müstəqilliyini itirir və vahid bir zaman-zaman davamlılığının ayrı tərəfləri kimi çıxış edir (Minkowski məkanı). Galileo çevrilmələri altında qorunub saxlanılan üç ölçülü fəzadakı mütləq zaman və məsafənin əvəzinə, Lorentz çevrilmələri altında qorunan dəyişməz bir aralıq anlayışı meydana çıxır. Bütün istinad çərçivələrindəki hadisələrin səbəb sırası dəyişmir. Hər bir maddi nöqtənin öz vaxtı var, ümumiyyətlə, digər maddi nöqtələrin öz vaxtı üst-üstə düşmür.

    Məkan-zaman dörd ölçülüdür, davamlıdır (dünyadakı bütün hadisələrin məcmusu davamlılıq gücünə malikdir) və bir-birinə bağlıdır (topoloji cəhətdən bir-birinə bağlı olmayan iki hissəyə, yəni heç birində digər hissəyə sonsuz yaxın bir element olmayan hissələrə bölmək olmaz.

    5.4. sinergetika:

    Sinergetika, zaman oxunun paradoksunu həll edərkən (bax: niyə geri dönən proseslər geri dönməz hadisələrə yol açır?) Poincaré və Kolmogorov-a əsaslanan xaos nəzəriyyəsindən istifadə edərək tarazsız statistik mexanikadakı proseslərin öyrənilməsinə əsaslanaraq ayrı traektoriyalara (klassik mexanika) və ya dalğa üçün azaldılmayan konsepsiya irəli sürdü. xaotik-klassik və ya kvant sistemlərinin ehtimal xarakterli təsvirinin funksiyaları (kvant mexanikası) kompleks özünəməxsus dəyərlərlə vahid olmayan çevrilmələrdən istifadə edilir. Dinamik tənliklərin bu formulyasiyasına simmetriyanın zamanla pozulması və hərəkət tənlikləri səviyyəsinə, onsuz da, dönməzlik daxildir.

    I. Prigojine:
    (italik: "zaman geriyə dönməzliklə və prosesin tarixi ilə əlaqəli həqiqi mənasını qazanır və sadəcə hərəkəti xarakterizə edən həndəsi bir parametr deyil"

    Bəzi nəzəriyyələr sözdə fəaliyyət göstərir. ən kiçik, elementar və qırılmaz "zaman kvantı" "Plank vaxtı" anlayışına uyğundur

    5.5. (kalin: psixologiyada zaman konsepsiyası
    :

    Psixologiyada zaman subyektiv bir hissdir və müşahidəçinin vəziyyətindən asılıdır. Xətti və dairəvi (tsiklik vaxtı ayırmaq lazımdır.

    6. fəlsəfədə zaman:

    Zamanın təbiəti haqqında düşünməyə başlayan ilk filosoflardan biri Platon idi. Zaman (Yunanca χρόνος traktatında zamanı "əbədiyyətin hərəkətli bir bənzəri" olaraq xarakterizə edir. Zaman, Yaxşılığın olmadığı, ancaq ona sahib olmaq arzusunun olduğu qüsurlu bir dinamik dünyanın xüsusiyyətidir. Beləliklə, zaman bir natamamlıq və əskiklik anını ortaya qoyur (zaman heç vaxt olmur). Əbədiyyət (Yunan αἰών) isə əksinə, tanrıların statik aləminin bir xüsusiyyətidir. Aristotel bu zaman anlayışını "hərəkət ölçüsü" olaraq təyin edərək inkişaf etdirdi. Bu təfsir onun "Fizika"sında sabitləşdi və zamanın təbii-elmi dərk edilməsinin təməlini qoydu.

    Orta əsrlərin əvvəllərində Avqustin subyektiv zaman konsepsiyasını inkişaf etdirir, burada dəyişən qavrayışların (ruhun uzanması - lat. Distentio animi) psixi fenomeninə çevrilir. Avqustin zamanın üç hissəsini ayırır: indiki, keçmiş və gələcək. Keçmiş yaddaşda verilir və gələcək intizardadır (qorxu və ya ümid daxil olmaqla). Avqustun, zamanın dönməzlik kimi bir tərəfini qeyd edir, çünki zaman baş verən hadisələrlə doludur (zaman keçir). Zaman insanın ruhundan əlavə, insanlıq tarixində özünü doğrusal olduğu yerdə göstərir.

    Gələcəkdə zamanın hər iki təfsiri paralel olaraq inkişaf edir. isaac Newton, zamanı mükəmməl, bərabər şəkildə axan, başlanğıcı və sonu olmayan "mütləq zaman" anlayışını təqdim edərək zamanın təbii-elmi anlayışını dərinləşdirir. Gottfried Leibniz vaxtında monad içərisindəki obyektləri düşünmək tərzini görərək Augustini izləyir. Leybnizdən sonra vaxtı "hadisələrin təfəkkürünün apriori forması" kimi təyin edən immanuel Kant gəlir. Bununla birlikdə, həm təbiətşünaslıq, həm də zamanın subyektiv anlayışları ortaq bir şeyi, yəni mövhumların dəyişmə anını ortaya qoyur, çünki heç bir şey dəyişmirsə, zaman özünü heç bir şəkildə dəyişmək fikir ortaya qoyula bilməz. A.Berqson bu baxımdan zamanın və cisimlərin "ayrı" varlığını inkar edir, "müddət" reallığını təsdiqləyir. Vaxt zehnimizdə müddətin təzahürü formalarından biridir. Zamanın idrakı yalnız intuisiya üçün mövcuddur. A. Bergson: “Nəticə etibarilə, müddətimiz bir-birini əvəzləyən anlar deyil: o zaman yalnız indiki davamlı mövcud olardı, indiki zamanda keçmişin davamı, təkamül və konkret müddət olmazdı. Müddət, keçmişin davamlı inkişafıdır, gələcəyi mənimsəyir və irəlilədikcə genişlənir ”[46].

    Oxşar fikirlər dialektik materializm (zaman bütün varlığın forması kimi) [47] və fenomenologiyada fərqli fəlsəfi istiqamətlərdə inkişaf edir. Zaman onsuz da varlıqla müəyyənləşdirilir (məsələn, Heidegger'in 1927-ci ildə yazılmış "Varlıq və Zaman" əsərində) və bunun əksi artıq əbədiyyət deyil, yoxluqdur. Zamanın ontologlaşması onun varoluş fenomeni kimi reallaşmasına gətirib çıxarır.

    7. Fizikada həll olunmamış zaman problemləri:

    1. ümumiyyətlə, vaxt niyə keçir?
    2. Niyə zaman həmişə bir istiqamətə axır?
    3. Kvant zamanı mövcuddurmu?
    4. Niyə vaxt bir ölçülüdür?
    10. hər keçən gün azalan sahib olunan ən dəyərli abstrakt məfhum. bir nöqtədən sonra ən sevimli kitablarını belə oxuyub oxumamaq arasında qalırsan. bəzən günə iki səhifə ilə kifayətlənirsən. yirmilərin başında heç düşünülməyən yaş yirmilərin sonunda hər şeyi ölçdüyün dəyər vahidinə çevrilir. əvvəllər maraqla edilən məşğuliyyətlər arxa plana atılır, vaxt keçirəcəyin insanların buna dəyib dəyməyəcəyinə qərar verirsən. lətifə dinləyəcək səbrin yoxdur. dənizdə günəşləcək vaxtın da yoxdur. zövq aldığın şeylərin bir çoxu artıq daha bahalıdır zaman/zövq nisbətində.
    dostlarla yeməyə getmək, ailə ilə söhbət, sevgili ilə vaxt keçirmək, ya tanımadığın insanlarla one night stand - hamısının fonunda bir təşviş peyda olur - hazırda vaxtımı bu şeyə sərf etməliyəmmi deyə. bu düşüncələrdən vecsiz yaşayan insanlar da var, tam olaraq olmaq istədiyin tiplər deyil. təşviş - neuroticism - self consciousness - olmadığı yerdə nə inkişaf nə nizam olur. həddindən artıq olduğu yer isə bataqlığa çevrilir.
    sadəcə məsələ odur ki bəs nəyə sərf etmək üçün saxlanılır o vaxt, insana görə dəyişir, bəziləriyçün daim yeni insan - məkan - kəşf etmək, əlindəkinin mövcudluğunu qoruyaraq. təkamülün self aware qulları.
    vaxtını boşa sərf edən başqa insanlar gördükdə gələn ürək bulantısı hissi. daha çox səndən gənc olanları müşahidə edərkən. ki sən də o yerdə olmusan və zəruri idi vaxt öldürmək bəlkə də. və indi səndən daha yaşlıların sənə baxarkən nələr düşündüyünü fikirləşmək.
    ernest beckerin dediyi kimi hər şeyi ölümlü olmağımızla ölçürük. immortality. edilən hər şey bir gün öləcəyimiz üçündür. həyata nifrət belə həyatın bərbad bir yer olduğu üçün yox, əksinə çox gözəl olduğu üçündür. sənə tərəf baxmayan gözəl qıza qarşı içində yaranan ikrah hissi kimi.
    ən xoşbəxt olduğun anda belə gələn bu anı itirəcəm hissi.
    zaman insanın ən güclü və heç vaxt qalib gələ bilməyəcəyi düşmənidir.

    5 əjdaha!

    04.08.2022 02:17, timidus
/ 2 »



üzv ol


...